Blesk slaví čtvrtstoletí na českém trhu. Prodejní cena začínala na dvou korunách
Od sametové revoluce uplynulo něco málo přes dva roky a na stáncích v tehdejší České a Slovenské Federativní Republice se objevil nový deník Blesk.
Stál dvě koruny československé, měl osm stránek, část z nich už barevné. Inspiroval se zahraničním tiskem. Na konci roku 1992 přibyl televizní magazín a v březnu 1993 pak i Nedělní Blesk. Během 25 let se prodaly přes 2,5 miliardy kusů deníku Blesk.
Tématem prvního čísla bylo letiště v Milovicích. „Je to více než rok, kdy Hospodářská rada vlády stála před volbou, zda se dostaví letiště v Ruzyni nebo se přikročí k milovickému projektu v hodnotě zhruba deseti miliard dolarů,“ psal Blesk na své úplně první titulní straně z 13. dubna 1992. Šlo o reakci na dohodu mezi ČSFR a Ruskou federací o řešení materiálních důsledků pobytu sovětských vojsk na našem území.
„V tu dobu byl odchod ruských vojsk žhavé téma. Nejen politické, ale velmi diskutované i mezi lidmi. Milovice navíc byly symbolem, známkou toho, jak nám vojáci zemi zničili. A toto téma pochopitelně vyvolávalo emoce,“ komentoval po 25 letech výběr hlavního tématu první titulní strany zakladatel a první šéfredaktor Blesku Petr Schönfeld.
Prohlédněte si slavné titulní strany deníku Blesk:
Deník Blesk se u příležitosti jubilea bude v následujících dnech vracet k nejsilnějším tématům, kterým se během celého čtvrtstoletí věnoval
Dnes do skupiny Blesk patří 20 titulů včetně křížovek a sudoku, portál Blesk.cz zároveň patří mezi lídry onlineového trhu. Blesk propůjčil své jméno i dalším projektům mediálního domu Czech News Center, jako jsou BLESK mobil, BLESK peněženka, BLESK energie. A deník Blesk také pomáhá prostřednictvím charitativního projektu BLESK Srdce pro Vás.