Britové váhají, co budou číst v neděli

Ještě v červnu měl Murdoch díky kumulovanému výkonu NoW (2,7 milionu prodaných výtisků) a Sunday Times (jeden milion prodaných výtisků) s celkově 38procentním podílem na trhu před svými konkurenty pohodlný náskok. Od 8. července, kdy vyšlo poslední vydání NoW, se však Murdochovo vydavatelství News International musí spokojit s třetí příčkou.
Zajímavá situace teď nastane na prvních dvou místech, kde spolu nově soupeří Mail on Sunday a Sunday Mirror, přičemž první z nich má dvacetiprocentní podíl na trhu, zatímco druhý kontroluje 11,26 procenta nedělního trhu. Bez ohledu na fakt, že už začátkem srpna chce Murdoch obnovit nedělní bulvár v podobě Sun on Sunday, což bude samostatná příloha Sunday Times, je totiž jasné, že o část čtenářů zaniklého NoW nenávratně přijde.
Velcí hráči trhu nedělníků v Británii logicky využívají situace a snaží se přetáhnout osiřelé čtenáře NoW na svou stranu. Většina z celkem 14 nedělníků, z nichž je ale jen necelá polovina bulvárních, navýšila minulý víkend náklad, nasadila televizní reklamu nebo distribuovala letáky do stovek tisíc londýnských domácností. Ne vždy ale byla tato snaha úspěšná – například Daily Star Sunday (podíl na trhu 3,17 procenta) vytiskl 2,2 milionu výtisků, z nichž mu jich kolem milionu zbylo.