„Oslovili jsme skupinu mladých umělců, kteří spolupracují s časopisem RedWay, se zadáním notoricky známého formátu orientační mapky metra. Úkolem pak bylo vytvořit její nový design, reflektující osobní a osobitý pohled na Prahu jejich očima,“ vysvětluje pozadí a motivy celé akce marketingový ředitel společnosti Centropen Pavel Tomšů.
V rámečcích se objeví práce pěti autorů, jejichž kořeny tkví v graffiti, street artu a komiksu. „Baví mě, že máme všichni stejně omezené podmínky rozměrem 45 x 45 cm a modrou stužkou Vltavy. Jinak žádné hranice. Fair play. Já se snažila mít své mantinely co nejdál,“ říká sedmnáctiletá autorka jednoho z obrazů Iva Antošová. Originální mapky budou v pražském metru k vidění až do 15. listopadu.
Legální graffiti v metru je součástí komunikace tradičního českého výrobce psacích a kreslicích potřeb Centropen. Jedná se vlastně o pokračování komiksové kampaně, která se od května objevovala na billboardech, bigboardech a interaktivních CLV na nástupištích v metru a dalších aktivit, které pro Centropen připravuje reklamní agentura Momentum.