Česká televize se letos vrátí k jednotnému logu

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: E15 Anna Vackova

Českou televizi (ČT) čeká podle jejího generálního ředitele Petra Dvořáka v letošním roce celková úprava grafiky a vrátí se k používání jednotného loga. Nyní mají svá loga jednotlivé kanály veřejnoprávní televize. Nové jednotné logo by mělo být přizpůsobené nynějším podmínkám, tedy například použitelné pro trojrozměrné zpracování. Dvořák to uvedl na zasedání Rady ČT.

„Česká televize je jednou z mála televizí na světě, která nemá na obrazovce logo televize, ale pouze toho daného kanálu,“ řekl Dvořák. Podle něj je důležité najít takové řešení, které bude fungovat. ČT by tak například mohla mít jednotné logo, kterým se bude prezentovat jako celková instituce, a jednotlivé kanály budou zároveň používat stejné logo jako dnes. Výsledek by měl být znám do poloviny roku a nové logo by mělo již být součástí podzimní kampaně ČT.

První logo České televize vzniklo v roce 1963. Navrženo bylo v jedné barvě pro černobílé vysílání a mělo typický tvar televizní obrazovky tvořené z písmen Č a T.

Dvořák radní seznámil také se studií proveditelnosti plánovaného nového dětského vzdělávacího kanálu ČT3. „Do konce března budeme mít jasno, zda jsme schopni tento projekt realizovat,“ uvedl ředitel ČT.