Cloudy v poušti: kdo nezálohuje, jako by nebyl

Welcome drink: párty na EMC World

Welcome drink: párty na EMC World Zdroj: Igor Zaruba

Kdo nezálohuje, jako by nebyl, dočtete se v hlavním tématu letního čísla Strategie. Reportáž přibližuje kongres EMC World, kam letos přivítalo 14 tisíc lidí. Výpravná show poskytovatelů technologických služeb pro firemní zákazníky v Las Vegas vyzvala svět, aby shodil starý kabát a začal myslet nově.

V nové Strategii si dále přečtete rozhovor s šéfem Bontonfilmu Martinem Palánem, příběh značky Volkswagen Golf, kterou dnes píše popová star, či strmou cestu Oldřicha Bajera, který stojí za Centrum.cz, obchodem Zoot, ale i Kašpárkem v rohlíku.

Strategie 6-7/2015Strategie 6-7/2015 | Tomas Novak

Slogan kongresu EMC World zněl letos Redefine.next, což je apel na přehodnocení dosavadních přístupů a postojů. „Všichni příslušníci současné informační generace čili obyvatelé každého věku mají v souvislosti s rapidním nástupem technologií nová očekávání. Byznys se tudíž musí soustředit na vychytávání trendů a poskytování řešení v reálném čase,“ zdůraznil výkonný ředitel EMC Information Infrastructure David Goulden.

V obecenstvu jsou zaměstnanci pořádající firmy a jejích partnerů, analytici, důležití zákazníci, zvláštní hosté a novináři. I těch jsou tisíce.

„Máme jen málo podobných příležitostí, kdy se můžeme prezentovat jako globálně známý a důležitý subjekt,“ vysvětluje tuto masovost Luděk Šafář, senior systems engineer manager z české EMC. A doplňuje, že klienty jeho společnosti nejsou soukromé osoby, nýbrž zejména korporace.

Doprovodný program na IT summitu EMC WorldDoprovodný program na IT summitu EMC World | Igor ZarubaDoprovodný program na IT summitu EMC World

Čtyřdenní přehlídka v centru Las Vegas okupuje hotelový komplex Palazzo-Venetian. Pro danou chvíli se tato adresa jmenuje EMC World Village. Monstrózní budovy, jejichž ubytovací kapacity šplhají do výšky 30 pater, jsou v přízemí obřími kasiny, z nichž vedou odbočky do restaurací, konferenčních místností a víceúčelových hal. K vidění je prakticky všechno. Gambleři v kraťasech a žabkách, s cigaretou a drinkem, hrající ráno, v poledne, večer i v noci. Turisté s kufry, bloudící od recepce k pokojům. A také dámy a pánové v kostýmech a oblecích, se stužkami EMC a visačkami na hrudi. To jsou summitoví „ajťáci“. Řídí se pevně daným programem, jemuž předchází každé ráno slovní výklad zvaný Agenda Overview. Tentokrát se ho zhostila Stella Low, viceprezidentka globální komunikace EMC. Ani její vystoupení nepostrádají prvky show. Část publika si píše poznámky, další surfují na Facebooku.

„Máte možnost dát spoustě lidí určitou informaci, strategickou nebo operativní. Uděláte to najednou, jedním jazykem a jedněmi ústy. V následných minidiskusích si můžete myšlenky a názory utřídit, máte okamžitou zpětnou vazbu. To je to nejpodstatnější,“ připomíná Šafář.

Celý článek a další zajímavé informace naleznete ve Strategii č. 6–7, která vychází 30. června.