Coca-Cola a Unilever letos plánují měření emocí s Millward Brown

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Shutterstock.com

Marketingoví šéfové centrál firem Coca-Cola a Unilever se rozhodli, že v roce 2013 využijí metodologii výzkumné agentury Millward Brown pro pretestování všech svých reklam.

Společnost Unilever použije v roce 2013 technologii Facial Coding celosvětově pro pretestování všech svých reklamních spotů. Coca Cola se rozhodla Facial Coding používat pro výzkum svých reklamních animatiků. Úspěch své metodologie Link, která mimo jiné využívá technologii Facial Coding pro on-line měření emocí, oznámila výzkumná a marketingová agentura Millward Brown. Využití a rozvoji neurovědy se věnuje v globálním měřítku.

„Jsme nadšeni, že se dva z našich nejpokrokověji smýšlejících klientů rozhodli ve velké míře použít tuto špičkovou technologii. Monitoring fyzických reakcí při sledování reklamy a jejich následná interpretace nám poskytuje skutečně objevný pohled na způsoby, jakými lidé na reklamu reagují, což dodává našemu porozumění hloubku a přináší nové poznatky jednoduše a hospodárnou cestou,“ reagoval Executive Vice President Millward Brown Neuroscience Practice Graham Page.

Technologie, která poskytuje klientům doporučení k optimalizaci efektivity reklamy, je uživatelsky jednoduchá. Se souhlasem účastníka nahrává jeho tvář při sledování reklamy v běžném prostředí. Emocionální a kognitivní stavy diváka jsou vteřinu po vteřině automaticky interpretovány a zaznamenány na časové ose testovaného materiálu.

Výsledky jsou následně ještě analyzovány a interpretovány v kombinaci s odpověďmi respondenta z dotazníku. Tento přístup generuje nové pohledy a závěry, které by nemohly být získány při použití těchto nástrojů samostatně. Data mohou být mimo jiné použita například k identifikaci emočních spouštěčů v kampani, nebo pro pochopení, které kreativní prvky fungují dobře na daném trhu a která sdělení mají větší sílu.