ČT spustila nový výzkum hodnocení vysílání

Nový logotyp chce Česká televize začít postupně používat od 1. září

Nový logotyp chce Česká televize začít postupně používat od 1. září Zdroj: archiv CT

Objektivitu, důvěryhodnost i rozmanitost ve vysílání má zhodnotit nový průzkum České televize, který pod názvem Tracking začal fungovat během listopadu. Výzkum je součástí metody RQI, kterou ČT po vzoru britské BBC začala zčásti používat už loni na podzim.

Hodnocení spokojenosti má být do určité míry protiváhou ke klasickému měření sledovanosti, které ukazuje především zájem většinového diváka. Mezi posuzované oblasti se řadí rozmanitost názorů prezentovaných ve vysílání, podávání pravdivého obrazu skutečnosti a objektivita, všestrannost a vyváženost informací. Výsledky nového průzkumu chce ČT prezentovat jednou za půl roku.

Britská metoda RQI (reach, quality, impact) hodnotí zásah pořadů a žánrů v rámci jednotlivých diváckých skupin, kvalitu kanálů, žánrů a pořadů a dopad pořadů na diváckou obec. Výzkumy uspokojení široké skupiny diváků doplňují elektronicky měřenou sledovanost a monitoring nových médií, tedy sledovanosti na internetu. ČT chce novým způsobem hodnocení vysílání inspirovat i další veřejnoprávní televize v rámci střední Evropy.

ČT zároveň inovovala výzkum DKV (Denní kontinuální výzkum), v rámci kterého navýšila počet respondentů ze 750 na 1000. Ti budou vysílání ČT nově hodnotit na škále od jedné do deseti místo stávajících pěti, kde nejvyšší číslo znamená nejlepší hodnocení.