David Bosshart bude hlavním tahákem Retail Summitu 2012

Retail Summit

Retail Summit

David Bosshart, šéf švýcarského retailového think-tanku GDI, vystoupí 31.1.2012 jako klíčový řečník 18. ročníku Retail Summitu. Jeho příspěvek se bude zabývat tím, jak uspět na budoucím "dospělém" trhu. Je přesvědčen, že v další fázi rozvoje maloobchodu budeme svědky vítězství kreativity nad penězi. Nebude tolik záležet na tom, kolik peněz přesně utratíme, ale jak efektivně budeme investovat.

David Bosshart razí myšlenku, že dosavadní strategie globálního retailu, založené na „trojitém A“ nebudou již nadále fungovat. Trojité A (automatizace - asiatizace - animace) přitom doposud utváří to, co je dnes často považováno za úspěšný maloobchod. Automatizace přinesla více technologií než kdykoliv předtím a způsobila redukci pracovních míst. Asiatizace dále zlevnila ceny zboží, zejména díky dovozu z Číny. Největší světový řetězec Walmart je toho fascinujícím příkladem. Nejvíce se tento trend týká sortimentu potravin a odívání a velmi často jde o řešení bez dlouhodobé udržitelnosti a i se značnými riziky v oblasti dodavatelského řetězce. Pod pojmem animace zmiňuje David Bosshart trend k stále větší zábavě, k větším slevám a k rychlým výhrám. To vše za cenu „přefouknutého“ marketingu a reklamy a často na úkor kvality a se ztrátou emočních vazeb se zákazníky. Tohle vše je slepá ulička…..

Letošní Retail Summit s podtitulem „Obchod na prahu dospělosti“ se poprvé uskuteční v konferenčním centru Clarion Congress Hotelu v Praze, a to v termínu 31.1. – 1.2.2012. Kromě bloku „Trendy obchodu a poptávky“, v rámci kterého vystoupí David Bosshart, budou na programu přednášky a diskuse na témata „Obchod ve společenském a makroekonomickém kontextu“, „Jak uspět na dospělém trhu“ nebo například „Proměny na trhu s textilem“.

David Bosshart je přesvědčen, že v další fázi rozvoje maloobchodu budeme svědky vítězství kreativity nad penězi. Nebude záležet na tom, kolik utratíme, ale jak dobře peníze utratíme, respektive jak efektivně budeme investovat. Čím více poroste význam technologií, tím více získá na důležitosti to, co technologie nevyřeší - talent, emoce a komunikace. Dále se bude zrychlovat tempo života spotřebitelů a poroste tlak na ještě vyšší flexibilitu a mobilitu obchodu. Nová řešení prodejen, nové způsoby uspokojování zákaznické poptávky, kreativní řešení míst pro odběr objednávek realizovaných po internetu, pokles významu nemovitostí…. To vše bude vytvářet retail nové generace, ve kterém budou všichni především obchodníky s časem. Nepochybně půjde o revoluční změnu a určitě se vyplatí být na pozoru a dobře připraveni.