Deloitte vidí větší reklamní potenciál v tabletech než ve smartphonech

smartphone, Facebook, aplikace

smartphone, Facebook, aplikace Zdroj: profimedia.cz

Mobilní reklama se v roce 2013 „rozpadne“ na dvě nesouměřitelné části – reklamu v chytrých telefonech a reklamu v tabletech. Předpovídá to dnes zveřejněná studie poradenské společnosti Deloitte.

Podle Deliotte se v roce 2013 dosud jednotně vnímaná mobilní reklama rozdělí na dvě rozdílné složky – reklamu v tabletech a reklamu ve smartphonech. Sektor chytrých telefonů podle Deloitte letos vygeneruje příjmy kolem 4,9 miliardy USD, zatímco do podstatně menší skupiny tabletů zadavatelé umístí reklamu za 3,4 miliardy USD.

Přitom se předpokládá, že v roce 2013 dosáhnou příjmy z inzerce na jednom smartphonu 2,50 USD, zatímco na jeden tablet připadne 12,60 USD. Trend růstu obou složek mobilní reklamy potvrzuje Deloitte i pro rok 2014 – objem reklamy ve smartphonech by se měl zvýšit o 30-35 % na 6,5 miliardy USD, tablety by měly růst ještě výrazněji, a sice o 50-55 % na 5,2 miliardy USD.

Deloitte také předpokládá, že se v letošním roce prodá jedna miliarda nových smarttphonů, takže celkem by jejich počet měl na konci roku 2013 dosáhnout 1,9 miliardy. Tabletů by pak mělo být koncem roku 250 milionů.