Doživotí v metru

Doživotí!

Doživotí! Zdroj: archiv

Kampaň Doživotí! organizace Parkinson – Help poučí veřejnost o příznacích Parkinsonovy choroby na příbězích lidí ve věku 30 až 50 let. Na kampani se podílí studio Yanny Design.

Kampaň Doživotí! chce v pražském metru seznámit veřejnost s hlavními příznaky Parkinsonovy nemoci na příbězích konkrétních lidí v produktivním věku. S osobními výpověďmi nemocných se budou cestující setkávat po celý květen v rámečcích ve vagónech metra na trasách A a B.

„Představíme ve zkratce příběhy deseti konkrétních lidí trpících Parkinsonovou chorobou, kteří onemocněli mezi 30. a 50. rokem. Nemoc se bohužel projevuje dříve nebo později příznaky, které nejde skrýt. Veřejnost je ale často nezná a považuje nás za opilé nebo mentálně postižené. Kampaní chceme zvýšit vnímavost veřejnosti k projevům nemoci a upozornit na to, že může postihnout i lidi v produktivním věku,“ říká Romana Skála Rosenbaum, předsedkyně pacientské organizace Parkinson – Help, která za kampaní stojí.

„Mnohé z projevů Parkinsonovy choroby se nedají regulovat a pacient se například může zaseknout ve veřejné dopravě a nemůže se pohnout dál,“ doplňuje Skála Rosenbaum důvod, proč se kampaň objevila právě v metru.

Kampaň Doživotí! navazuje na stejnojmennou putovní výstavu z loňského roku. Ta představila příznaky Parkinsonovy choroby pomocí kreslené zkratky v osmi městech Čech a Moravy.

Na kampani se podílelo studio Yanny Design.