E-business FORUM 2012 inspiruje online podnikání

Jedním z nejvýraznějších přednášejících byl bezesporu John Vanhara, majitel služby Shipito.com (ta nakupuje zásilky v amerických internetových obchodech), která se stala jednou z nejrychleji rostoucích firem v USA. Prozradil, jak Shipito.com funguje, jak se dá ušetřit bez slev, které země jsou nejlukrativnější pro mezinárodní expanzi a kam se naopak expandovat vůbec nevyplatí.
Ondřej Klega, konzultant ve společnosti ACOMWARE, účastníkům poradil, jak nedělat chyby, které by mohly potopit slibně rozvíjející se business, jak správně stanovit základní kameny marketingové strategie, jak rychle dohnat stávající konkurenci na internetu, jak správně podpořit prodejny a jak pracovat se zákazníky.
Souběžně s proudem přednášek probíhala série praktických workshopů. V nich se zájemci dozvěděli, jak zdokonalit produktové popisky, aby lépe prodávaly, jak díky sociálním sítím vydělávat více či jak změnit cenu, aby zákazník byl spokojený a obchodníkovi se zvýšily tržby.
Speciálním formátem konference byl blok s názvem Inspirace pro váš business. V něm se publiku představilo sedm statečných s prezentací limitovanou časem 5 minut a počtem 5 slidů. A kdo před účastníky konference předstoupil? Eliška Vyhnánková (DAN BASE) představila, jak se pět slečen dostalo k prodeji seriálového a filmového merchandisingu. Viktor Mastník (Six Dots) ukázal, jak hodně lze sledovat svou konkurenci a co si z jejího počínání vzít pro svůj obchod. Co vše umí mobilní aplikace a jak může pomoci k úspěchu rozkryl Tomáš Čermák (eMan). Dušan Murčo vysvětlil, proč knihkupectví Martinus.sk prodává místo knih příběhy. Vlastimil Vávrů ukázal, jak Maternia prodává čočky ve čtyřech zemích, Jakub Ditrich vysvětlil, pro koho a k čemu je dobré elektrokolo a Patrick Zandl představil led svítilnu, naprosto dokonalý produkt pro myslivce.
Pořadateli konference byly TUESDAY Business Network a Asociace pro elektronickou komerci.