Economia zastavuje vydávání šesti časopisů

Zdeněk Bakala

Zdeněk Bakala Zdroj: E15

Vydavatelství Economia omezuje produkci nerentabilních periodik a od února přistupuje ke změnám v portfoliu B2B titulů. Končí samostatná existence titulů Trend Marketing a Sign, jejichž obsah se přesouvá do týdeníku Marketing & Media, časopisy Hotel & Spa Management, Sport & Wellness Management, Regal a Čerpací stanice končí úplně.

Změnami projde především skupina časopisů zaměřených na marketingovou odbornou veřejnost. Vlajkovým titulem tohoto segmentu bude i nadále týdeník Marketing & Media s inovovaným edičním plánem odborných příloh, do nichž se přesune převážná část obsahu určeného čtenářům časopisů Trend Marketing a Sign. Ty jako samostané tituly skončí.

„Změny v našich odborných titulech jsou výsledkem víc než půlročních analýz, při nichž jsme u každého titulu sledovali jeho dlouhodobou rentabilitu a také čtenářský i obchodní potenciál cílové skupiny, pro niž je vydáván,“ objasňuje ředitel pro business segment ve vydavatelství Economia Petr Lövenhöfer.

Economia přitom ještě před koncem roku uváděla, že má zájem portfolio odborných titulů rozvíjet. Uvedla tak v souvislosti se zamítavým postojem představenstva k prodeji odborných titulů společnosti Business Media CZ, která podle informací serveru MediaGuru.cz měla o některé z odborných titulů zájem.

Economii po ohlášených změnách zůstane v porfoliu 13 B2B titulů. Na trhu odborných titulů tak Economia oslabuje, naopak konkurenční Mladá fronta vydávající i deník E15, se díky rozšiřujícímu portfoliu B2B magazínů v divizi medicínských titulů, posouvá do popředí. Economia je vydavatelem Hospodářských novin, Ekonomu a týdeníku Respekt. Jediným akcionářem Economie je společnost BXR Media Limited, kterou vlastní podnikatel Zdeněk Bakala.

Šéfem divize B2B titulů Economie a zároveň šéfredaktorem týdeníku Marketing & Media se od 1. března stane Václav Sochor. Funkci přebírá po Danielu Köpplovi, který vydavatelství opustil ke konci roku 2012. Důvodem jeho odchodu z Economie byl rozdílný názor na další směřování B2B divize.