Effie 2012: Dvě zlata pro Mark/BBDO

Andrej Štuk z Mark/BBDO. Agentura získala na letošní EFFIE dvě zlata

Andrej Štuk z Mark/BBDO. Agentura získala na letošní EFFIE dvě zlata

Stříbro pro Etu a Wunderman
Jediné ocenění v kategorii Ostatní služby: Heureka a Konektor
EFFIE 2012
Cena pro ČSOB pojišťovnu a Comtech
Bronz v kategorii Finanční služby: Česká spořitelna a Y&R Brands
8
Fotogalerie
Nejúspěšnější reklamní agenturou Effie 2012 je vyšehradská Mark/BBDO. Její zástupci si ze slavnostního vyhlášení, které proběhlo ve čtvrtek 15. listopadu na Žofíně, odnesli hned dvě zlata.

Na letošní soutěži o české nejefektivnější reklamní kampaně se chválou a cenami šetřilo. Letošní šestnáctý ročník obeslalo 21 agentur, přihlášeno bylo celkem 56 kampaní a z nich bylo nakonec oceněno pouhých 14. „Jako by si porotci říkali, že na zchudlý marketing musí být přísnost. Neříká se mi to lehko, ale v takovéhle soutěži se slevovat nedá,“ prozradil hned v úvodu viceprezident a výkonný ředitel AKA Jiří Janoušek, jaký bude průběh slavnostního vyhlášení soutěže.

Na Effie 2012 byla udělena pouhá tři první místa, ve třech kategoriích nebyl vítěz vyhlášen. Na zlato si kromě Mark/BBDO za kampaň pro Člověka v tísni a Pepsico.cz sáhli ještě zástupci agentury Mather Advertures za kampaň pro Air Bank. Za úspěšnou budou letošní Effie určitě považovat i Y&R Brands (stříbro a bronz), Momentum (stříbro a bronz) nebo Wunderman (také stříbro a bronz).

Na průběh slavnostního večera budou asi dlouho vzpomínat zástupci Aholdu a agentury Lowe Praha. Jejich kampaň Šmoulové, přihlášená v kategorii Ostatní služby, získala stříbrnou Effie až ex post. Moderátor večera Marek Hlavica při vyhlašování výsledků oznámil, že stříbro a zlato nebylo v této kategorii uděleno, ale v oficiální zprávě a výsledcích je vedle bronzu pro Heureku.cz uděleno ještě stříbro Aholdu. „K téhle nepříjemné situaci došlo nedopatřením, hned na místě jsme ji řešili a zástupcům zadavatele a agentury se omluvili,“ vysvětlil Strategii Jiří Janoušek.

Zlato v kategorii finanční služby získala Air Bank za kampaň od Mather Advertures

Výsledky Effie 2012

Kategorie Potraviny a nápoje

1. místo: Lavina stržená epopejí – Pepsico CZ (Mark/BBDO)
2. místo: Uhas žízeň Lemonem – Pivovary Staropramen (Y&R Brands)
3. místo: Pražská vodka boří klišé a už není jen pro Pražáky! – Bohemia Sekt (Momentum Czech Republic)

Kategorie Finanční služby

1. místo: Dva světy – Air Bank (Mather Advertures)
2. místo: neuděleno
3. místo: Bobr má talent – ČSOB Pojišťovna (Comtech Group)
3. místo: Konsolidace půjček – Česká spořitelna (Y&R Brands)

Kategorie Ostatní služby

1. místo: neuděleno
2. místo: Šmoulové. Jak změnit pravidla na retailovém trhu – Ahold Czech Republic (Lowe Praha)
3. místo: Heureka.cz porovnává ceny na internetu – Heureka.cz, Milton Media (Konektor)

Kategorie Výrobky dlouhodobé spotřeby

1. místo: neuděleno
2. místo: Vybarvěte si svou budoucnost – Centropen (Momentum Czech Republic)
2. místo: EtaTest – Eta (Wunderman)
3. místo: neuděleno

Kategorie Malý rozpočet:

1. a 2. místo: neuděleno
3. místo: Koukat budou všichni – Optika Žilka (Wunderman)

Kategorie Sociální, ekologický, kulturní marketing

1. místo: Na Vánoce letí skutečné dárky do Afriky – Člověk v tísni (Mark/BBDO)
2. místo: Sídliště žije – Nadace OKD (Ogilvy & Mather)
3. místo: Mazejte na Jizerskou – Skiklub Jizerská padesátka (Mather Activation)