Effie Awards 2015 se otevřela přihláškám

Effie Effectiveness Index

Effie Effectiveness Index Zdroj: archiv

Soutěž Effie Awards letos poprvé použije globální logo a korporátní styl. Vítěz bude znám v listopadu.

Soutěž Effie je vypsána pro původní komunikační kampaně určené pro český trh, případně pro kampaně s přejatým zahraničním konceptem avšak s vysokou mírou přidané hodnoty, které byly zveřejněny v období od 1. ledna 2014 do 30. června 2015.

Hodnocení přihlášených kampaní porotou probíhá dvoukolově. V prvním kole vybírají porotci práce postupující na shortlist, ve druhém pak při společném sezení určují medailové pozice. Posuzovaná kritéria jsou obtížnost, náročnost úkolu (chalenge) s vahou 25 procent, strategické, kreativní i mediální řešení (solution) s vahou 25 procent a výsledek (results) s vahou 50 procent.

Porota uděluje Zlatou, Stříbrnou a Bronzovou Effie a může některé ceny neudělit či rozdělit mezi více prací.
První kolo hodnocení proběhne v září, nad shortlistem zasedne porota v polovině října. Slavnostní vyhlášení se bude konat 4. listopadu v kině Lucerna. Přihlašovat práce je možné do pátku 14. 8. 2015.

Na pěti kontinentech

Effie Awards se od svého založení v roce 1968 rozšířila na pět kontinentů světa. Dnes se tato soutěž pořádá ve více než 40 zemích. V České republice se tato soutěž poprvé konala v roce 1997. Soutěž tradičně pořádá Asociace komunikačních agentur ČR. Od letošního roku soutěž používá ve své komunikaci globální logo a korporátní styl.

Komunikační kampaně připravené pro více trhů se oceňují v Global Effie nebo Euro Effie. Global Effie se zaměřuje na kampaně, které byly úspěšné v nejméně čtyřech zemích na dvou kontinentech. V Euro Effie mohou soutěžit reklamní kampaně, které běžely nejméně ve dvou zemích Evropy.

Úspěšnost jednotlivých agentur, jejich mateřských sítí i klientů vyhodnocuje a sleduje Effie Effectiveness Index (Effieindex.com). V něm české agentury nemají velkou příležitost globálně zazářit, protože česká Effie patří k těm menším a přísnějším s relativně malým počtem soutěžních kategorií a původních kampaní pro více trhů se v Česku tolik nepřipravuje. První pozici na zdejším trhu budou z loňského roku obhajovat společně agentury McCann Prague a Momentum CR, obě ze skupiny McCann.