Do soutěže, kterou si celý reklamní svět spojuje s Paříží, bylo přihlášeno 14 tuzemských agentur, které dohromady zaslaly 55 přihlášek. To byl ale jen první krok, protože do užšího výběru, který byl v minulém týdnu předložen mezinárodní porotě složené ze zástupců významných evropských marketingových titulů včetně Strategie, se probojovalo pouze pět agentur s deseti přihláškami.
Nejspokojenější nakonec mohou být zástupci OgilvyOne, kteří dosáhli s kampaní Daruj správně na ocenění v podobě bronzové Epicy. Pojďme se ale podívat na ty ostatní, které hodnocení porotců nechalo stát těsně před branami úspěchu na velké mezinárodní reklamní soutěži.
Čtěte také:
Nejvíc napjatí před vyhlašováním cen byli zřejmě v agentuře Young & Rubicam Prague. Od nich se do finálového předvýběru dostaly celkem tři kampaně, některé byly dokonce přihlášeny ve více kategoriích, takže tato agentura měla celkem pět želízek v ohni. Jedním z nich byla kampaň na dezinfikační prostředek Betadine, která mimo jiné získala bronzového lva na soutěži v Cannes. Další kampaní Young & Rubicam Prague, která se na Epice dostala do užšího výběru, byl Coleman (ten se v Cannes dostal na shortlist), ze spotů postoupila kampaň na Biolit vytvořená pro zadavatele Bochemie.
Podívejte se na spot na Biolit:
K dalším tuzemským agenturám, které měly možnost bojovat o ocenění na Epice, patřily Mark/BBDO s kampaní Lavina stržená epopejí pro zadavatele Pepsico CZ (tato kampaň získala před pár dny první místo na české Effie), Rust s B2B kampaní pro značku Bagger na nepotopitelný ponton bagr, který může pracovat v bahnitém terénu nebo ve vodě a Scholz & Friends Praha se spotem pro produkt ProSichr od Wüstenrot.
Podívejte se na spot Wüstenrot od agentury Scholz & Friends:
Větší úspěšností na letošní Epice se mohou pochlubit reklamní agentury ze sousedního Slovenska. Deset agentur do soutěže přihlásilo 39 prací, tři agentury nakonec z Paříže přivážejí stříbrnou Epicu. Jsou to Jandl, marketing a reklama, Made by Vaculik a Mayer McCann Erickson.