Epica vyhlášena: grand prix poprvé putuje do Asie

Kampaň Shiseido

Kampaň Shiseido Zdroj: archiv

Vyhlášením hlavních cen skončil včera večer v sále proslulého berlínského Kina International (dějiště filmového Berlinale) nejnovější ročník soutěže kreativní komunikace Epica. Čtveřici nejvyšších ocenění si mezi sebe rozdělily agentury z Japonska, Velké Británie, Rakouska a Nizozemí. Porotci je vybrali z celkem 3720 prací přihlášených bezmála šesti stovkami agentur z 75 zemí světa. Partnerem soutěže v České republice je měsíčník Strategie.

Zřejmě největší zájem vzbudil letos u poroty snímek „High School Girl?“ vytvořený japonskou agenturou Watts of Tokyo pro kosmetickou značku Shiseido. Záběry dívčí třídy plné jemných mladých japonských středoškolaček jsou postaveny na hlavu, když se kamera zastaví a film začne běžet pozpátku.

Vítězná kampaň pro Shiseido

Původně nenápadný spot soutěžící v jedné z online disciplin přitom svou sílu projevil naplno až v závěrečném hlasování, když se stal vážným kandidátem na grand prix hned ve dvou ze čtyř klíčových kategorií. Nakonec zvítězil v tradičně nejsledovanější kategorii Film, kde v konečném rozstřelu porazil druhého z kandidátů, recesisticky pojatý spot „Silver Skaters“ natočený britskou pobočkou Saatchi & Saatchi pro značku Rekorderlig.

Kampaň pro cider Rekorderlig

Digitální grand prix putovala do rukou holandských kreativců z agentury J. Walter Thompson za jejich online film „Taste the Translation“ simulující paralelní vaření podle receptu přeloženého z japonštiny – jednou pomocí Google Translate a podruhé podle překladače ElaN, který byl také zadavatelem reklamy. Reklama vzbudila pozornost již na letošním ročníku festivalu v Cannes a udělení grand prix Epica je tak pokračováním jejího úspěšného tažení po světových soutěžích.

(Anti)gurmánský spot pro ElaN Languages

Čtveřici hlavních cen doplňují Press grand prix pro sérii inzerátů „John Lewis Southhampton“, vytvořenou pro stejnojmenný britský obchodní dům kreativci londýnské agentury AdamadeveDDB, a grand prix Outdoor pro instalaci proměnlivého billboardu „Mini Traffic Lights“, synchronizovaného s měnícími se barvami na vedlestojícím semaforu. Autorem této reklamy pro automobil Mini je rakouská agentura Demner, Merlicek & Bergmann.

Kampaň John Lewis SouthamptonKampaň John Lewis Southampton | archivKampaň MiniKampaň Mini | archiv

Vyhlašování cen soutěže Epica se neobešlo bez smutné vzpomínky na pařížské události minulého týdne. Fabrice Dubois, kreativní šéf francouzské agentury Publicis Conseil, jehož spot pro Renault Twingo vyhrál zlato v kategorii Animace, si do Berlína pro svou cenu už nepřijel. Stejně jako jeho kolega Yannick Minvielle, kreativní šéf agentury Red/Publicis, nepřežili střelbu v pařížském klubu Bataclan. Účastníci finálového večera jim věnovali společnou vzpomínku.

Animované zlato pro Renault

Podrobné zpravodajství z letošního ročníku soutěže Epica přinese prosincové vydání časopisu Strategie.