Facebook využil případovou studii České spořitelny

Česká spořitelna

Česká spořitelna Zdroj: Novak Tomas/Euro

Marketingový příběh „facebookové hypotéky“ České spořitelny se stal případovou studií na globálních stránkách Facebooku. Zájemci o hypotéku dosáhli na zvýhodněnou nabídku, když se jich nashromáždil dostatečný počet.

Společnost Facebook ocenila marketingovou akci České spořitelny, během které banka využila sociální síť pro přímý prodej hypoték. Facebook o ní referoval na svých globálních webových stránkách mezi případovými studiemi firem jako Vodafone UK, Coca-Cola, Estée Lauder či Audi.

Facebook takto poukazuje na firmy, které dokážou jeho síť kreativně využívat. V případě České spořitelny upozorňuje především na prodejní model, který banka zvolila, a uvádí i konkrétní výsledky. Z tuzemských firem stejného úspěchu dosáhl pouze startup Zoot.

„Klíčem k úspěchu byla propagace pomocí technologií Facebook API a motivování lidí, aby dále sdíleli naši aplikaci. Díky tomu, že známe klienty, kteří navštívili internetové stránky našeho Hypotečního centra nebo samotnou aplikaci, jsme vytvořili tisíce přesně segmentovaných reklam. V podstatě jsme využili všechny dostupné údaje a technologie, které Facebook nabízí,“ říká Lukáš Burda zodpovědný za digitální marketing České spořitelny.

Čtyři dny tak stačily lidem loni v létě k tomu, aby pro sebe a další zájemce na Facebooku vybojovali hypotéku s výhodnou úrokovou sazbou. Nabídka České spořitelny byla podmíněna minimálním počtem 250 žadatelů a časovým limitem 14 dnů. Lidé proto sami sdíleli nabídku mezi své přátele a známé.

Česká spořitelna loni prodala přes Facebook téměř 800 hypoték v celkovém objemu 1,42 miliardy Kč. V současné chvíli má na Facebooku více než 43 tisíc fanoušků.