Festival reklamy v Cannes má vlastní kampaň

Cannes Lions

Cannes Lions Zdroj: archiv

Největší světový reklamní festival necílí na ty nejvýkonnější, nýbrž na zaměstnance, kterým chybí motivace. Festivalovou kampaň připravila agentura McCann London.

Festival Cannes Lions spouští vlastní komunikační kampaň, která se snaží přesvědčit ředitele firem k tomu, aby své zaměstnance motivovali a rozvíjeli jejich schopnosti místo toho, aby je propustili. Koncept s heslem „Investujte do kreativity – je to levnější než odstupné“ se tak překvapivě nezaměřuje na ty nejlepší a nejkreativnější v oboru, ale spíše na lidi, kteří potřebují získat nový pracovní impulz.

Pět spotů a jejich adaptace pro print ukazují typizované postavy z reklamního odvětví, které potřebují silný podnět k tomu, aby mohly opět přinášet hodnotu svým zaměstnavatelům. Jedná se například o zcela neproduktivní kreativce, negativního produkčního nebo marketingového ředitele, který odmítá veškeré inovace.

Takový Jean-Pierre je jedním z těch, na které se zaměřuje kampaň letošních Cannes Lions

Kampaň se na klíčových trzích objeví v celostátních denících, oborových tištěných magazínech a digitálních kanálech. Její součástí je také soutěž o vstupy na festival, který letos proběhne od 21. do 27. června. Zájemci o výhru musejí natočit krátké osobní video, ve kterém řeknou, proč by se na festival měli podívat právě oni. Cílem ale není ukázat, jak jsou v práci dobří, ale naopak, jak špatně svou práci dnes dělají.