Fischer zveřejnil slevy, které získal v tisku. Dostal se až na 90 procent

„Vzhledem k častým dotazům na výši slev poskytnutých médii, u kterých nakupujeme inzertní prostor pro účely volební kampaně Jana Fischera, jsme v zájmu udržení naprosté transparentnosti vypracovali přehled cen, za které jsme inzerci u jednotlivých vydavatelů doposud nakoupili,“ uvádí se na oficiálních stránkách jednoho z prezidentských kandidátů. Následuje tabulka, ve které jsou vedle sebe uvedeny ceny skutečně zaplecené a částky, které jako ceníkové uvádí společnost Admosphere.
Přehled cen, za které Jan Fischer nakoupil inzerci u jednotlivých vydavatelů (Pro zvětšení klikněte na obrázek):
Vyjednané slevy se pohybují od 49 % u Deníku (VLP) a titulů patřících do vydavatelské skupiny Empresa Media (toto vydavatelství vlastní Jaromír Soukup, jeden z poradců volebního týmu Jana Fischera), až po slevu 92,8 % získanou u vydavatelství Marfa v rámci balíčku Top Kombi pro deníky Lidové noviny a Dnes. Za zmínku navíc stojí fakt, že Fischer takhle velké slevy získal při nákupu napřímo bez mediální agentury, tedy v horší vyjednávací pozici.
Strategie požádala o vyjádření zástupce některých dotčených vydavatelství a zjišťovali jsme i zkušenosti dalších prezidentských kandidátů. Do této chvíle se nám ale podařilo získat pouze vyjádření ředitele inzerce vydavatelství VLP Daniela Pečenky. Ten v podstatě částky uvedené na stránkách Jana Fischera potvrdil: „Nechal jsem si částky týkající se Deníku ověřit a zjistil jsem, že se pohybují v rámci limitů maximálních slev, které jsme si před volbami stanovili.“ Pečenka poukázal na nepřesnost u položky se slevou ve výši 86,7 %, kde se podle něj nejednalo o čtyři celostrany, ale o vklad, a v tom případě je i tato zaplacená částka v mezích obchodní politiky vydavatelství.
Jan Fischer není prvním politikem, který odtajnil výši získaných slev při nákupu prostoru v médiích. V roce 2011 přinesly Hospodářské noviny rozhovor s Jaroslavem Tvrdíkem, ze kterého vyplynulo, že ČSSD získala ve volební kampani díky agentuře Médea slevy až 90 % na venkovní a tiskovou kampaň. Jan Fischer ale jako první v rámci prezidentské volební kampaně zveřejnil konkrétní zaplacené částky, formáty inzerce a tituly, ve kterých prostor nakoupil.