V dubnu 2011 uskutečnila agentura Focus Agency pro společnost Europanel pilotní projekt, který prověřil její schopnosti v oblasti public relations a komunikace. Poté začala spolupráce na projektu dlouhodobějším, v němž hraje významnou roli koncepční práce.
Focus Agency logo
„Záměrem zvolené komunikační strategie je seznamovat a přesvědčovat zákazníky z řad firemní i široké veřejnosti o výhodách sendvičové technologie. Důležité je především postupně budovat povědomí stavebním systému Europanel, potenciálním zákazníkům tuto technologii navrhnout jako alternativu k tradičním formám zděných staveb a jiných sendvičových technologií,“ říká o projektu PR manažerka Marie Vladyková.
Focus Agency Europanel_2
Nedílnou součástí komunikační strategie je – po zhodnocení stávajícího vnímání dřevostaveb veřejností – boření mýtů o dřevostavbách. Lidé odmítají dřevostavby z mnoha důvodů, které často nemají své logické vysvětlení. Proto je třeba začínat diskuzi pádnými argumenty.
V rámci konceptu komunikační strategie byl zásadně přemodelován marketingový profil společnosti Europanel tak, aby odpovídal požadavkům zákazníků. Došlo k přebudování webových stránek, posunu v corporate identity a ke spuštění public relations aktivit. Důraz je kladen kromě klasického media relations také na online PR – tvorba tematických blogů, micro sites i správa příspěvků v diskuzích.
V současné době je společnost Europanel na českém trhu hlavním výrobcem sendvičové technologie kombinující OSB desky s polystyrenovým jádrem. Tato technologie je jednou z osvědčených technologií stavby domů v západní Evropě a USA. Z Europanelu lze snadno stavět nízkoenergetický i pasivní dům.