Grand Prix na soutěži Art Directors Club Creative Awards získal Havas

Radouane Hadj Moussa

Radouane Hadj Moussa

Cenu Grand Prix za nejlepší reklamní kampaň na letošním ročníku Art Directors Club Creative Awards získala agentura Havas Worldwide za reklamu Kulka pro klienta Czech Helsinki Committee. Z hlediska počtu získaných ocenění byla nejúspěšnější agentura Ogilvy & Mather, která získala 14 Louskáčků.

Letošní Zlatý Ohníček, ocenění udělované za výjimečný přínos české reklamě, obdržel Richard Štiebitz z agentury Wunderman. Klientem roku se stala společnost Pilsner Urquel a zadavatelem Komerční banka se službou konto G2 a tématem Nevisím rodičům na krku.

V kategorii Print nebyl letos udělen zlatý Louskáček. Na druhém místě skončily agentury Havas Worldwide Prague za kampaň Koule jako v pokojíčku pro klienta Styx Underwear a Leagas Delaney Praha za kampaň FAB chrání váš svět pro klienta Fab Assa Abloy Czech & Slovakia. Kategorie Outdoor přinesla hned dva vítěze: Ogilvy & Mather za Original Outdoor pro Pilsner Urquell a Havas Worldwide za kampaň Kulka pro Czech Helsinki Committee. V kategorii Film si Zlatého Louskáčka odnesl Havas Woldwide za Kulku a VCCP za kampaň pro Kino Aero. Mezi rádioovými kampaněmi vyhrála agentura Ogilvy & Mather se spotem Funeral pro Stopcough. V oblasti Digitalu byla nejúspěšnější opět tato agentura za kampaň Audiotrees pro Czech Radio.

Do letošního ročníku Art Directors Club Creative Awards se přihlásilo celkem 245 prací od 47 přihlašovatelů. Kromě změny oficiálního jména z původního Louskáčka došlo v tomto roce také k úpravám kategorií. Ke stávajícím přibyla kategorie Craft, ve které se hodnotí především kvalita a řemeslné zpracování jednotlivých děl.

Radouane Hadj Moussa, předseda Art Directors Clubu, současně reagoval na to, že se letošního ročníku nezúčastnila agentura Young & Rubicam. „Pokud se některá z agentur rozhodne z jakéhokoli důvodu klání nezúčastnit, připravuje tím především sebe a své kreativce o možnost porovnat se s lokální konkurencí,“ uvedl Moussa. Agentura se z účasti na letošním ročníku omluvila. „Nejsme si jistí, zda bude mít letošní ročník soutěže vzhledem k rozsáhlým organizačním změnám, kterými prošla, stejnou váhu jako v minulých letech. Počkáme, jakým směrem se bude soutěž dále vyvíjet,“ řekl k tomu Strategii Jaime Mandelbaum, Chief Creative Officer Central and Eastern Europe Young & Rubicam.

Spot - Kulka

Agentura: Havas Worldwide Prague
Klient: Czech Helsinki Committee
Creative Director: Eda Kauba
Copywriter: Milan Vlasák
Art Director: Kateřina Hunová, Vilém Kabzan