Hana Bendová: Obal levný výrobek nezachrání | E15.cz

Hana Bendová: Obal levný výrobek nezachrání

Hana Bendová
Hana Bendová
• 
ZDROJ: archiv autora

Pavel Pichl

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Přímá úměra o ceně výrobku a nákladů na výrobu obalu většinou platí i v tomto segmentu propagace. Vyhrává pak nápad a zpracování. Například drogistické zboží se bez typického okénka neobejde. „Všichni chtějí výrobek vidět,“ potvrzuje současný trend obchodní ředitelka společnosti Branaldi Hana Bendová.

Chování zákazníků v obchodě velmi ovlivňuje samotný obal výrobku. Jaký očekáváte vývoj a trend obalové techniky do budoucna?

Je těžké jednoznačně odhadnout trend v obalových materiálech. Osobně si ale myslím, že se cesta bude ubírat směrem zdokonalování jak užitných vlastností obalu (design, konstrukční a materiálová řešení), tak i zvyšování hodnoty povrchové úpravy obalů. Obal se stane významnější součástí produktu než doposud s tím, že se tímto směrem přesune část marketingových financí. Zdokonalovat se budou stávající povrchové úpravy, vyvíjet se budou nové povrchové úpravy s poutavějšími efekty.

Čtěte také: Nové směry komunikace obalů


O kvalitě a atraktivitě obalu zásadně rozhoduje samotná cena produktu. Jaké technologie se používají u levnějších obalů a proč?

U levnějších produktů se pořizují levné obaly, protože cena obalu zde tvoří podstatnou část ceny produktu a při zabalení do dražšího papíru se výrobek neprodá. Používá se balení do nejlevnějších typů papírů bez speciálních povrchových úprav. Tisk většinou ofsetový a strojní lak, lepenka hladká s co nejnižší gramáží a z recyklovaného papíru, vlnitá pak z minimálních sort recyklátů. Dražší obaly se dělají z celulózy (GC u hladkých lepenek) a kraftového papíru (u vlnitých lepenek). Na povrchovou úpravu se pak využívají všechny dostupné technologie, z nichž jsou nejdražší tisky v kombinaci ze zlatým, stříbrným laminem, termo ražba, slepo ražba, parciální lakování, okénkování (obal v kombinaci s průhlednou fólií).

Například téměř všechny drogistické firmy nevyjdou s obalem bez okénka…

Je pravdou, že devadesát procent drogistických výrobků má obal okénko, tedy průhlednou folii, která umožní nahlédnout spotřebiteli dovnitř obalu. Je-li součástí obalu okénko, které je zajímavě zasazeno do grafiky, je téměř „vyhráno“.

Autor: Pavel Pichl

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.