Hrubý zisk reklamního gigantu WPP v pololetí stoupl o 15 procent

Ogilvy

Ogilvy

Největší světová reklamní skupina WPP zvýšila v pololetí hrubý zisk meziročně o 15 procent na 491 milionů liber (přes 17 miliard Kč). Firma, která vlastní například reklamní agentury JWT a Ogilvy, zároveň zvýšila tržby o téměř tři procenta na 5,5 miliardy liber (192,3 miliardy Kč). V Rusku, kde se jí dosud velmi dařilo, čeká negativní dopady sankcí.

Skupina zvýšila tržby navzdory nepříznivému vývoji směnných kurzů. Firma zaměstnává téměř 175.000 lidí ve 110 zemích. Zakladatel a generální ředitel WPP Martin Sorrell upozornil, že aktivity podniku v Rusku budou po velmi silném výkonu v prvním pololetí zasaženy sankcemi, které na tuto zemi uvalil Západ kvůli jejímu postupu vůči Ukrajině.

WPP mohla o pozici největší reklamní skupiny světa přijít kvůli plánované fúzi konkurentů Omnicom Group a Publicis Groupe. Ti se však spojení dohodnuté v loňském roce rozhodli letos v květnu odvolat, protože by ho prý nedokázali dokončit v rozumném časovém horizontu.