Hyundai pobouřila nejen prodejce

Továrna Hyundai v Nošovicích

Továrna Hyundai v Nošovicích Zdroj: Anna Vackova

Červnový spor mezi dealery značky Hyundai a její tuzemskou centrálou rozpoutal nejen rozruch v médiích, ale především také pobouřené reakce veřejnosti. Ať už se internetoví diskutéři přidávají na kteroukoliv stranu sporu, PR značky tím zcela jistě trpí.

Mediální přestřelka, která se točí okolo nového etického kodexu společnosti, sice zvýšila objem komunikace značky Hyundai oproti loňskému roku o 40 procent, nicméně více než polovina veškerých příspěvků představuje silně negativní reakce. Dalších 30 procent komentátorů má spíše smíšené či neutrální pocity a pouhá pětina příspěvků je ve vztahu ke značce pozitivní. Rozporovaný kodex navíc téměř nikdo neviděl.

Část negativních komentářů se týká sporu (diskutérům se nelíbí, že Hyundai se snaží tvrdě vynucovat podmínky, o kterých dealeři tvrdí, že jsou pro ně nerealistické a likvidační) a část se týká vozů Hyundai jako takových. Tato nesouvisející, obecná kritika značky se nabaluje na původně relevantní příspěvky k tématu, a vytváří tak nepříjemný balík negativních emocí.

Hyundai se brání tím, že se pouze snaží zvýšit (úroveň) prodeje a zamezit zkreslování dat. Příliš o tom ale internetovou veřejnost zatím nepřesvědčil. Ať už je pravda jakákoliv, mělo by se vedení společnosti rychle snažit situaci vyřešit a dosáhnout alespoň částečného konsenzu. Jinak se jeho snaha o zvýšení prodejů projeví přesně opačně.

Odhadovaný sentiment v diskusích o značce HyundaiOdhadovaný sentiment v diskusích o značce HyundaiZdroj: KBMG