Internetová display reklama zaznamenala v prosinci 17procentní pokles

KB

KB

Konec loňského roku byl v oblasti internetové display reklamy ve znamení poklesu, zadavatelé využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 632 milionů korun, což je o 17 % méně než v listopadu. Navzdory meziměsíčnímu poklesu si ale internetová display reklama polepšila alespoň v meziročním srovnání, a to o 18 %. Největším zadavatelem byl stejně jako v listopadu internetový obchodník Alza.cz. Údaje vychází z projektu AdMonitoring.

Největším zadavatelem byl internetový obchodník Alza.cz, který v prosinci využil reklamní prostor na internetu v hodnotě 41,4 milionů korun. Druhý skončil konkurenční obchodník Internet Mall s využitým reklamním prostorem v hodnotě 26,9 milionů korun. Na třetím místě pak byla společnost Allegro Group CZ, pod kterou spadají například weby Aukro.cz a Heureka.cz; ta umístila display reklamu v hodnotě 15 milionů korun.

TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání
Provozovatel Cena (prosinec 2013) Cena (listopad 2013) Meziměsíční změna
Seznam.cz 242 909 000 Kč 316 738 000 Kč -23%
Centrum Holdings 89 799 000 Kč 100 468 000 Kč -11%
MAFRA 85 533 000 Kč 103 383 000 Kč -17%
Mladá fronta 35 773 000 Kč 33 735 000 Kč 6%
Allegro AdMarket 29 696 000 Kč 23 725 000 Kč 25%
CET 21 18 797 000 Kč 17 125 000 Kč 10%
Impression Media 17 371 000 Kč 20 463 000 Kč -15%
FTV Prima 16 461 000 Kč 24 077 000 Kč -32%
Ringier Axel Springer 16 152 000 Kč 20 120 000 Kč -20%
AdActive.cz 14 071 000 Kč 21 907 000 Kč -36%

Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 11-12/2013