Ipsos: mezi tablety prodejci nabízejí hlavně značku Samsung

HRAČKY: Tablety a další moderní vychytávky restartovaly možnosti komunikace

HRAČKY: Tablety a další moderní vychytávky restartovaly možnosti komunikace Zdroj: Repro Strategie

Nejlepší celkový zážitek během nakupování tabletu zajistili prodejci na Slovensku, jak uvedl pravidelný výzkum Ipsos Mystery Snapshots. Studie proběhla u nás, v Německu a právě i na Slovensku. Značka Samsung přitom „vládne v myslích prodejců“ nejčastěji, na dalších pozicích se umístily značky jako Asus, Acer, Apple či LG.

Mystery shoppeři navštívili 130 prodejen řetězců s elektronikou - například Euronics, Planeo, Datart, Nay, Saturn, Okay, Electro World či Expert. Výsledky za ČR a Německo se přitom v mnoha ohledech vzácně shodovaly, včetně emocí zákazníků. Nejhůře dopadlo ale Německo s nejvyšším podílem negativních zážitků (48%).

Až nečekaně častou situací, a to v 60 procentech případů, byla absence zájmu českých prodejců o zjištění cenových představ a možností zákazníka. Prodejci tak zpravidla vůbec samostatně nezjistili cenový limit zákazníka a představovali automaticky tablety spíše nižších cenových kategorií. Další faktor, v němž se potvrdilo obecné pravidlo domácího prodejce, je neprůraznost a nedůslednost v závěru a v nabídce dalšího zboží.