Jak Zeman Becherovce pomohl

O téměř desetinásobný nárůst relevantních zmínek Becherovky se Zeman postaral tím, že v rozhovoru pro rakouský týdeník Profil prohlásil, že kvůli regulační směrnici Evropské unie přestal pít Becherovku a oddává se již výhradně slivovici. Zeman, jehož někdejší přízeň k Becherovce je až notoricky známá, tak několika málo větami opět vyvolal lavinu komentářů a reakcí.
Vedle Becherovky a Evropské unie stihl prezident zmínit také další palčivá témata, která bohužel dodnes rozdělují společnost, a proto se mezi příspěvky objevila celá řada agresivních a konfliktních výpadů. Značně negativní sentiment, který Becherovku v diskusích provázel, tedy není ani tak chybou výrobce, ale spíše důsledkem kontroverzních vyjádření Miloše Zemana a politického radikalismu mnohých diskutérů. Na druhou stranu i negativní reklama je reklamou, a můžeme proto pouze spekulovat, zda Zemanův výrok Becherovce spíše pomohl, či ji poškodil. Jedno je však jisté – prezidentův pitný režim je tématem, o které je v ČR i nadále mimořádný zájem.
Zemond
Pouhých pět dní po skončení sledovaného období se Zeman při příležitosti vyzvednutí korunovačních klenotů ukázal na veřejnosti v poněkud nejistém a malátném stavu, který hrad označil jako virózu. Na internetu nicméně následovala další vlna reakcí ve spojitosti se značkou Becherovka a objevilo se dokonce virální video se záběry vrávorajícího prezidenta s logem fiktivní „Becherovky Zemond“.
Becherovka na internetu v období 8. 4. – 5. 5. 2013 | |
---|---|
Počet domén s relevantními zmínkami, na kterých se značka diskutuje | 40+ |
Počet autorů, kteří se vyjadřují k tématu | 430+ |
Příspěvky s pozitivním hodnocením | 20 procent |
Nárůst zmínek o značce Becherovka proti období 8.–21. 4. 2013 | 971 procent |
Příspěvků v segmentu (absolutní počet publikovaného online obsahu: články, diskuse, Facebook, Twitter, G+) | 825 |
Od nového roku se pravidelnou součástí měsíčníku Strategie a deníku E15 stala sekce monitoring online médií, v jejímž rámci vám chceme přiblížit život v diskusích na českém internetu. Sekce vzniká za podpory společnosti KBM Group, která provozuje každodenní monitoring online obsahu, sleduje trendy a analyzuje příčiny neočekávaných výkyvů v komunikaci více než 500 sledovaných značek.