Jak Zeman Becherovce pomohl

Karlovarská Becherovka

Karlovarská Becherovka Zdroj: CTK

red
Největší nárůst online komunikace zaznamenaly v období 8. 4. – 5. 5. 2013 značky Leo Express, Hewlett-Packard a Becherovka. Leo Express zaujal internetové publikum především změnou a rozšířením svých železničních tras, zatímco u HP rozpoutala diskusi recenze cenově dostupného desktopu HP Pavilion p6. Absolutním vítězem (alespoň co do kvantity) se však stala Becherovka, na niž přitáhl pozornost další z řady výroků prezidenta Miloše Zemana.

O téměř desetinásobný nárůst relevantních zmínek Becherovky se Zeman postaral tím, že v rozhovoru pro rakouský týdeník Profil prohlásil, že kvůli regulační směrnici Evropské unie přestal pít Becherovku a oddává se již výhradně slivovici. Zeman, jehož někdejší přízeň k Becherovce je až notoricky známá, tak několika málo větami opět vyvolal lavinu komentářů a reakcí.

Vedle Becherovky a Evropské unie stihl prezident zmínit také další palčivá témata, která bohužel dodnes rozdělují společnost, a proto se mezi příspěvky objevila celá řada agresivních a konfliktních výpadů. Značně negativní sentiment, který Becherovku v diskusích provázel, tedy není ani tak chybou výrobce, ale spíše důsledkem kontroverzních vyjádření Miloše Zemana a politického radikalismu mnohých diskutérů. Na druhou stranu i negativní reklama je reklamou, a můžeme proto pouze spekulovat, zda Zemanův výrok Becherovce spíše pomohl, či ji poškodil. Jedno je však jisté – prezidentův pitný režim je tématem, o které je v ČR i nadále mimořádný zájem.

Počet zmínek o top 3 značkách alkoholu v online komunikaciPočet zmínek o top 3 značkách alkoholu v online komunikaci

Zemond

Pouhých pět dní po skončení sledovaného období se Zeman při příležitosti vyzvednutí korunovačních klenotů ukázal na veřejnosti v poněkud nejistém a malátném stavu, který hrad označil jako virózu. Na internetu nicméně následovala další vlna reakcí ve spojitosti se značkou Becherovka a objevilo se dokonce virální video se záběry vrávorajícího prezidenta s logem fiktivní „Becherovky Zemond“.

Becherovka na internetu v období 8. 4. – 5. 5. 2013
Počet domén s relevantními zmínkami, na kterých se značka diskutuje 40+
Počet autorů, kteří se vyjadřují k tématu 430+
Příspěvky s pozitivním hodnocením 20 procent
Nárůst zmínek o značce Becherovka proti období 8.–21. 4. 2013 971 procent
Příspěvků v segmentu (absolutní počet publikovaného online obsahu: články, diskuse, Facebook, Twitter, G+) 825

Od nového roku se pravidelnou součástí měsíčníku Strategie a deníku E15 stala sekce monitoring online médií, v jejímž rámci vám chceme přiblížit život v diskusích na českém internetu. Sekce vzniká za podpory společnosti KBM Group, která provozuje každodenní monitoring online obsahu, sleduje trendy a analyzuje příčiny neočekávaných výkyvů v komunikaci více než 500 sledovaných značek.