Jaké služby jsou nejčastěji požadovány vašimi klienty? - anketa

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Shutterstock

1. Jaké služby jsou nejčastěji požadovány vašimi klienty? 2. Jak ovlivnila stávající ekonomická situace vaše podnikání?

Lubomír Šášek, NFP Czech Republic, Business Manager

1) S ohledem na rozsah činností, které vykonáváme, jde stále zejména o merchandising a promotion. Pokud bych měl hodnotit merchandising a promotion z dlouhodobého hlediska, tak merchandising vede, a to z jednoznačného důvodu – jedná se o aktivitu, která nejméně podléhá změnám. V praxi to znamená, že jde o kontrakty obvykle v horizontu dvou a více let. Oproti tomu stojí promotion aktivity, které jsou často definovány důrazem na kreativní návrh a provedení akce, sezonnost, uváděním novinek na trh, podporou akční nabídky atd. Nicméně stále častěji nás vyhledávají klienti, kteří chtějí využít kompletnosti našich služeb a svěřují nám svoje výrobky na celou cestu od expedice přes listing, merchandising, promotion až ke koncovému spotřebiteli. Tento typ zájmu se nám projevuje nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.

2) Jednoduchá a jednoznačná odpověď se nenabízí. Zadavatelé začali častěji vypisovat výběrová řízení, jejichž výsledek má často směřovat k úsporám. Vede to k větší soutěživosti a současně i k více příležitostem. Stává se však, že se v tendrech objeví nabídky záměrně podhodnocené a prezentovaný rozsah servisu pak nelze dodržet, takové agentury firmě pokazí dlouhodobě kvalitní výstupy. A náprava je pak bohužel většinou spojená s dalšími náklady. Naší prací je klientům nabídnout požadovanou kvalitu a rozsah činností v souladu s cenou. Jedna z velkých výhod, která je na naší straně, je dlouhodobost spolupráce se stávajícími klienty. Generuje to totiž zefektivňování činností a perfektní vzájemná znalost usnadňuje komunikaci a rychlost nasazení jakýchkoli změn v terénu. A jak jsem vzpomněl na začátku své odpovědi, častější tendery jsou výhodou, jelikož můžeme seznámit s výsledky naší práce další potenciální klienty.

Věra Bažantová, Proprodej, jednatelka

1) Naši klienti nejčastěji realizují akce zaměřené na prodejní výsledky, ať už to jsou ochutnávky, či prezentace, důležitý je vždy výsledek! Používáme speciálně vyškolený prodejní tým hostesek a promotérů.

2) Současný směr aktivit je jasný, akce si na sebe musejí vydělat! Klienti jsou ochotní realizovat promotion, ale vždy s jasným prodejním cílem.

Jaroslav Filgas, Sprint trading, jednatel společnosti

1) Vzhledem k naší 17leté historii, etablovanosti a zkušenostem na trhu jsme oslovováni významnými klienty pro kreativní tvorbu kampaní s následnou realizací. Díky vlastní výrobě, vlastnictví výrobních technologií, zkušenému týmu, vlastní pobočce v Číně jsme schopni plnit jakákoli náročná přání. Nejčastěji mezi ně patří vývoj produktů pro podporu prodeje, jejich design, výroba. Spolu s tím je čím dál více požadován další navazující servis. Tvorba interních a externích e-shopů, skladování, distribuce. Příbaly, které klientům takto realizujeme, u nás zároveň i s jejich produkty přímo copackujeme. Klienti vyžadují 100% servis od myšlenky až po logistiku. Z tohoto důvodu nyní stavíme v Ostravě na pozemku s 12 000 m2 nové administrativně skladové logistické centrum se zázemím na vyspělé evropské úrovni. Od poloviny příštího roku tak budeme schopni kapacitně zvládat v našich nových prostorách logistiku pro celý region CZ, PL, SK, Maďarska, Rakouska a vyhovět tak nárokům klientů i v dlouhodobé perspektivě.

2) Je zajisté znát výrazné snižování budgetů napříč celým spektrem oborů našich klientů, které pramení zejména z nejistoty a vyčkávací taktiky, přičemž v některých odvětvích jsou dopady citelné. Naší snahou je být se všemi klienty permanentně v kontaktu a snažit se být nápomocni. U nás rovněž panuje obezřetnost. Naštěstí jsme kapitálově plně samostatní, bez bankovních úroků, splátek či nájmů – můžeme přenést naši efektivitu na naše klienty a být cenově velmi zajímaví. Trh je vysoce konkurenční, díky krizi se čistí a rozhodující jsou ceny spolu s kvalitními službami. Díky tomu se nám daří získávat nové klienty, kteří se řídí dobrým poměrem „cena/výkon“.