Japonská TDK odchází z londýnského Piccadilly Circus

Piccadilly Circus

Piccadilly Circus Zdroj: isifa

Místo na jedné z nejslavnějších reklamních ploch světa je na prodej. Prominentní místo na Piccadilly Lights, displeji na londýnském náměstí Piccadilly Circus, se uvolnilo poté, co po čtyřiadvaceti letech vypršel kontrakt japonské společnosti TDK.

Očekává se souboj úspěšných globálních firem. Místa na Piccadilly se neuvolňují každý rok, toto je teprve druhá část obřího poutače, která se za posledních dvacet let dostává na trh. „Očekáváme, že velké firmy po této nabídce skočí a zajistí si tak zde své místo až na desítky let,“ řekl večerníku Evening Standard Damian Cox, šéf poradenské firmy Wildstone, která pomáhá se správou reklamní plochy jejímu majiteli, firmě Land Securities.

Podle londýnských médií si Land Securities účtuje za uvolněný prostor o velikosti 21,1 x 4,8 metru na čtyři miliony liber ročně (140 milionů korun). To je o něco méně, než platí firmy za reklamní prostor na newyorském Time Square. V silách upadající TDK ale již není takovouto sumu platit.

Na Piccadilly Lights se vůbec dá pozorovat ústup japonských gigantů ze slávy. S příchodem japonské krize v devadesátých letech minulého století se už vzdal Panasonic a před třemi lety svůj prostor „pustilo“ Sanyo. Hájení japonských barev vzdala i Sony. Proměny ikonického reklamního nosiče naopak ilustrují nástup jihokorejských firem. Své místo tam má Samsung a automobilka Hyundai, která nahradila právě Sanyo.

Londýnem jdou zvěsti, že dalším inzerentem by mohla být některá aerolinka, dominanci Korejců by podtrhl příchod Korean Air, ale žhavější kandidáti se rekrutují z oblasti Perského zálivu. Největší a nejprestižnější prostor na Piccadilly Lights si již od roku 1955 drží Coca-Cola.