Kampaň Dobrého anděla: nápady vzešly z vyprávění nemocných

Dobrý anděl

Dobrý anděl Zdroj: archiv

Nadace Dobrý anděl připravila již potřetí speciální Vánoční kampaň, která poběží od listopadu do konce roku. Nový koncept vznikal ve spolupráci nadace s televizí Nova a produkcí Savage v čele s režisérem Janem Švejkarem a kameramanem Filipem Markem.

Nadace Dobrý anděl natočila několik charitativních spotů, ve kterých hrají děti aktuálně procházející léčbou onkologického onemocnění a jejich rodiče. Všem těmto rodinám pomáhají dárci – Dobří andělé – pravidelnými finančními příspěvky.

V druhé polovině spotů se objevují sami Dobří andělé společně s osobnostmi z televize, které vyzývají diváky, aby se do projektu také zapojili. Mezi ně patří například Rey Koranteng, Lucie Borhyová nebo Dana Morávková, kteří jsou sami Dobrými anděly již několik let.

„Cílem kampaně je více přiblížit v pozitivním duchu situace, které rodiny opravdu během léčby zažívají. Ve spotech se tak například objevuje rodina, která si skypuje, protože nemohou být všichni spolu, nebo dítě prohánějící se po nemocniční chodbě. Také povzbuzování nemocného kamaráda pod oknem jeho pokoje je situace, kterou nám samy rodiny vyprávěly,“ vysvětluje marketing a PR manažerka nadace Markéta Křížová.

„Práce na tvorbě a natáčení spotů je vždy velkým dobrodružstvím, protože si zakládáme na tom, že v našich spotech hrají skutečné děti, které si onemocněním procházejí nebo prošly, často s řadou zdravotních omezení. Proto je jejich účast na natáčení vždy nejistá. Jsou to ale skvělí a trpěliví malí hrdinové,“ dodává Křížová.

Společně s kampaní bude probíhat také podpora ve zpravodajských a publicistických pořadech televize Nova. Diváci tak uvidí rozhovory s dalšími rodinami – příjemci pomoci nadace, lékaři či samotnými dárci.