Kampaň Lagardère chce změnit české řidiče

Petr Říbal, tvář projektu Lagardère Dopravní jednička

Petr Říbal, tvář projektu Lagardère Dopravní jednička Zdroj: Lagardere

Multimediální dům Lagardère Active ČR startuje dlouhodobý projekt Dopravní jednička, jemuž se budou věnovat všechny kanály společnosti. Cílem osvětové kampaně je snížit dopravní nehodovost.

Hlavním záměrem nového CSR projektu společnosti Lagardère Dopravní jednička je snížit počet dopravních nehod a minimalizovat jejich následky.

„Už dlouhou dobu jsme zvažovali, že se pustíme do aktivity společenské odpovědnosti, a hledali jsme téma, ve kterém může mít pomoc rádia velké důsledky. V rámci Dopravní jedničky chceme otevřít toto celospolečenské téma a věříme, že tím naše rádia pomohou k reálnému snížení nehodovosti,“ říká Michel Fleischmann, prezident Lagardère Active ČR.

„Máme změřeno, že řidiči stráví v autě poslechem našich stanic Frekvence 1 a Evropa 2 přibližně 2,5 hodiny denně, což je obrovské číslo. Rádio je aktivační médium, posluchač dokáže zareagovat na rozdíl od jiných mediatypů ihned, navíc mezi šestou ráno a večer má rozhlas největší zásah. Takže i když jsme komerční médium a důležité jsou pro nás peníze, cítíme spoluzodpovědnost za společnost, a proto jsme se rozhodli tento projekt podpořit,“ vysvětlil na tiskové konferenci k uvedení projektu Fleischmann.

Smyslem je sice primárně zachraňovat životy a dopravně vzdělávat celou populaci, významným efektem menší nehodovosti je ovšem podle zástupců projektu méně práce pro policii, méně vysvětlování pro učitele a méně nákladů pro ty, kdo řeší škody.

Nonstop

„Dé jednička“ je zaměřená na cílovou skupinu 3–79 let, podílet se na něm budou zejména rádia Frekvence 1, Evropa 2, Zet i multimediální značka Pigy. Každá ze značek Lagardère Active ČR se bude soustředit na jinou cílovou skupinu, což umožní zasáhnout jak začínající řidiče, tak zkušené řidiče nebo děti, které jsou jako chodci rovněž účastníky silničního provozu.

„Projekt nemá žádné vlny ani sezóny, chceme ho komunikovat pořád a celodenně,“ podtrhl na konferenci Petr Uchytil, ředitel strategického marketingu Lagardère Active ČR.

Ve vysílání Frekvence 1 a Evropy 2 bufou zařazeny nejen spoty, ale i rozhlasové pořady k dopravě, na rádiu Zet to budou odborné vstupy a analýzy. Dopravě se budou věnovat i speciální promosoutěže, téma zahrne Lagardère do svých výjezdních roadshow a eventů.

Event Lagardère k Dopravní jedničceEvent Lagardère k Dopravní jedničce | Lagardere

Do Dopravní jedničky budou zapojeni moderátoři, atraktivní hosté i experti. S hlavní tváří projektu, moderátorem Evropy 2 Petrem Říbalem, chystá Lagardère speciální virální edukativní videa. Dětem nabídne Dopravní jednička interaktivní zábavu s prasátkem Pigy, například dětskou hru prasátka Pigy o dopravních značkách pro nejmenší.

Šance pro čtyři miliony

„Očekáváme, že během roku oslovíme 3,7 milionu lidí a zaznamenáme 215 milionů impresí, tedy zhruba 2500 GRPs,“ vypočítává Uchytil.

Lagardère toho chce podle Fleischmanna dosáhnout zapojením všech dostupných kanálů společnosti. Prostor pro takovou aktivitu má. „Naše stanice mají poslechovost 3,5 milionu posluchačů týdně, k tomu máme měsíčně milion uživatelů onlinu a sociálních sítí, naši mobilní aplikaci používá milion lidí,“ shrnuje Fleischmann.

Zapojit chce rovněž eventy, na které dokážou značky v portfoliu společnosti nalákat třeba 20 tisíc lidí, jak je tomu například u Pigyád.

CSR za desítku

Drtivá většina nákladů na projekt leží na bedrech Lagardère Active ČR. „Reálně nás stál projekt zhruba 10 milionů korun, v ceníkových cenách je to výrazně výše, protože ukrajujeme z našeho komerčního času,“ říká Uchytil.

Částečně na projekt přispívá Fond zábrany škod, participuje na něm i BESIP, samostatné oddělení ministerstva dopravy.

„V rámci projektu také vznikne samostatný web Dopravnijednicka.cz, kde budou stovky příspěvků o dopravní výchově. Pro řízení obsahu v éteru i na internetu jsme sestavili tým, jehož součástí jsou profesionálové z médií i z bezpečnosti dopravy. S obsahem nám navíc pomáhá jako garant BESIP, což je záruka kvality a odbornosti všech výstupů,“ dodává Uchytil.