Každý zážitek se počítá

Každý zážitek se počítá

Každý zážitek se počítá

Všichni chtějí zážitky a je stále těžší je vyrábět. Chtějí je zaměstnanci, klienti i veřejnost. A jak všichni víme, zážitek je mnohem hodnotnější, je-li sdílený.

Pokud doručujete zaměstnancům „zážitek“, většinou jde o teambuildingové aktivity. Trendy „peláší“ kupředu, a co stačilo včera, je dneska úplně out. A naopak, to, co jsme opustili před lety, se nyní vrací, modernější a atraktivnější. Dneska tak zaměstnanci spolu vaří a hrají si na Masterchefa, závodí na dračích lodích nebo jedou na celodenní výlet za poznáním na segwayích. Každý zážitek se počítá. Zůstává hluboko v paměti, ve fotoaparátu, v počítači, na YouTube, na Google+ nebo jen na Facebooku.

Základem úspěšných projektů je každopádně vysoké zapojení zúčastněných. Adrenalinové lezení v jeskyni po profesionální trase, kdy se všichni bojí o holý život, je už trochu za hranou, ale tonalita zážitku musí být součástí zadání. Vítanou kratochvílí jsou pochopitelně i pasivní projekty typu zájezd na fotbalovou Ligu mistrů, na koncert Madonny nebo když si dáte dobrého panáka na ostrově Bacardi. Kvůli vysokým nákladům a nevelkému společnému prožitku nejsou ale zdaleka tak časté, jako tomu bylo dříve. Odvětví zážitkových eventů silně utrpělo krizí a tato položka byla u mnoha zadavatelů v marketingových rozpočtech buď zásadně krácena, nebo zcela vypuštěna.

V kurzu je dnes například létání ve skydivingové aréně, neskutečné zpestření zákaznických dnů. K tomu přidejte do ruky časopis s fotkou na titulní straně a fotoreportáže z letu. Stejně tak event, kdy hosty stylizujete do nějakého období nebo situace, vyfotíte je přímo na akci a dáte jim na rozloučenou portrét na velkém plátně. Jde o skutečně osobní dárek, tudíž ten nejhodnotnější.

Dát ale zážitek davu, to je samostatná disciplína. Do jednotlivce se dá nemálo investovat, zvláště když je to zákazník nebo se jím může brzy stát. Co ale zaujme dav? To je výzva jak pro zadavatele, tak pro reklamní agentury. Odkladiště dětí, radovánky pro velké kluky, zábava manželek, popcorn pro všechny, soutěže o vysněné ceny, překvapivé instalace na ještě překvapivějších místech. Nebo vyhazovaní peněz z helikoptéry nad Václavákem? Pořád jde tak trochu o peníze. Z davu se většina zákazníků neurodí, a tak jde o míru investice. A taky o to, co je cílem.