Klienti PR agentur oceňují ze všeho nejvíce jejich znalost mediálního prostředí, vyjádřilo se tak 61 % firem. Dále vítají přínosy v podobě časových úspor (55 %), odborných konzultací (54 %) a profesionální komunikace (39 %). Uvědomují si ale i důležitost pohledu zvenčí (43 %).
Co dělají PR agentury podle dotázaných firem špatně? Mezi hlavní slabiny PR agentur patří podle průzkumu neochota přistoupit na success fee, systém účtování služeb, časté fluktuace osob v agenturách, únik důvěrných informací a neplnění termínů a dohod.
Spornou otázkou je hodnocení efektivity aktivit public relations. Oslovené společnosti nejčastěji berou ohled na počet dosažených výstupů v kampani (53 %). Téměř 48 % z nich uvádí, že pracuje s vlastním systémem hodnocení. Počet oslovených osob v cílové skupině na základě mediálních dat je relevantní metrikou pro 19 %. Ekvivalent ceny za inzerci, AVE, využívá jako hodnotící měřítko 18 % dotázaných společností. Více než 12 % firem nevyhodnocuje PR aktivity vůbec.
Průzkum byl proveden metodou CAWI s předchozím telefonickým oslovením respondentů a zapojilo se do něj celkem 404 společností od malých a středních podniků až po ty s více než 3000 zaměstnanci. 63 % z nich mělo v loňském roce obrat nad miliardu korun.