Klienti u PR agentur oceňují znalost médií, méně již systém odměňování

Média, ilustrační foto

Média, ilustrační foto Zdroj: Repro Strategie

Na PR agenturách si firmy váží především jejich znalosti mediálního prostředí, kritizují u nich naopak nízkou ochotu přistoupit na success fee a možnost efektivního zhodnocení dopadu PR kampaní, jak ukázaly výsledky výzkumu agentury Focus Agency, který byl proveden metodou CAWI.

Klienti PR agentur oceňují ze všeho nejvíce jejich znalost mediálního prostředí, vyjádřilo se tak 61 % firem. Dále vítají přínosy v podobě časových úspor (55 %), odborných konzultací (54 %) a profesionální komunikace (39 %). Uvědomují si ale i důležitost pohledu zvenčí (43 %).

Co dělají PR agentury podle dotázaných firem špatně? Mezi hlavní slabiny PR agentur patří podle průzkumu neochota přistoupit na success fee, systém účtování služeb, časté fluktuace osob v agenturách, únik důvěrných informací a neplnění termínů a dohod.

Spornou otázkou je hodnocení efektivity aktivit public relations. Oslovené společnosti nejčastěji berou ohled na počet dosažených výstupů v kampani (53 %). Téměř 48 % z nich uvádí, že pracuje s vlastním systémem hodnocení. Počet oslovených osob v cílové skupině na základě mediálních dat je relevantní metrikou pro 19 %. Ekvivalent ceny za inzerci, AVE, využívá jako hodnotící měřítko 18 % dotázaných společností. Více než 12 % firem nevyhodnocuje PR aktivity vůbec.

Průzkum byl proveden metodou CAWI s předchozím telefonickým oslovením respondentů a zapojilo se do něj celkem 404 společností od malých a středních podniků až po ty s více než 3000 zaměstnanci. 63 % z nich mělo v loňském roce obrat nad miliardu korun.