LGBT poradna spustila vánoční kampaň

Kampaň Prague Pride

Kampaň Prague Pride Zdroj: archiv

Vánoční svátky bývají emocionálně vypjatým obdobím, zejména pro mladé gaye a lesby, kteří řeší otázky kolem své identity a coming outu před rodinou. Proto online poradna Sbarvouven.cz v prosinci spustila předvánoční kampaň s headlinem „Nepiš Ježíškovi, napiš nám“.

Předvánoční kampaň Sbarvouven.cz využívá stávající vizuál kampaně, který veřejnost zná s původním headlinem „Abych zapadla, dělám, že nejsem na holky“. Na dobu adventu přibyl v pozadí pohled do pokoje s vánočním stromečkem. Vizuál se objeví na internetu, v síti Google a na Facebooku.

„Pro LGBT osoby, které ještě neprošly coming outem, je stresující prožívat čas Vánoc s příbuznými, před nimiž mají tajemství a jejichž reakce se obávají. Zároveň i v našem týmu máme členy, kteří byli svými rodinami vyhozeni z domova právě na Vánoce,“ uvedla Kateřina Saparová, výkonná ředitelka spolku Prague Pride, který poradnu provozuje.

Kampaň poradny připravilo při jejím spuštění v únoru 2015 kreativní studio Oh, Deer!, vánoční mutace vznikla z finančních důvodů jen v Prague Pride týmu. „Původní kampaň šla do printu, na letáky a na plakáty, které Prague Pride distribuuje do základních a středních škol po celé ČR,“ řekla Strategii Bohdana Rambousková z Prague Pride.

Součástí kampaně je i fundraisingové video.

„Přestože mentoři a mentorky v poradně věnují svůj čas klientům zdarma, provoz online poradny přeci jen vyžaduje finanční prostředky. Pro příští rok je musíme zajistit z vlastních zdrojů. Vidíme, že poradna má smysl, a rozhodně chceme v jejím provozu pokračovat,“ uvedla Kateřina Saparová.

LGBT klienti procházející obtížným obdobím si mohou prostřednictvím poradny promluvit s lidmi, kteří podobnou zkušeností již prošli. Garantkou poradny je moderátorka Ester Janečková. Od letošního února se na poradnu obrátilo přes 900 klientů a klientek, web zaznamenal přes 76 tisíc návštěv.