Liberty koupí za 2,4 miliardy internetového prodejce Zulily

Mediální konglomerát Liberty Interactive koupí internetového prodejce Zulily za 2,4 miliardy dolarů (58,3 miliardy korun). Liberty vlastní nákupní kanál QVC a akvizice posílí pozici firmy v oblasti elektronického obchodování a pomůže jí více proniknout mezi mladší klientelu a do oblasti nákupů prostřednictvím mobilních přístrojů.

Cena je v hotovosti a akciích. Liberty za jednu akcii Zulily nabídla celkem 18,75 dolaru, což ve srovnání s páteční závěrečnou cenou akcií představuje zisk 49 procent, napsala agentura Reuters. Transakce by měla být dokončena ve čtvrtém čtvrtletí.

Dohoda přichází několik měsíců poté, co významný podíl v Zulily koupil čínský internetový obchodník Alibaba. Podle údajů z poloviny května vlastní Alibaba zhruba devět procent akcií Zulily.

Během pěti let miliarda dolarů

Zulily zahájila činnost v roce 2010 a jako jednomu z mála obchodníků se firmě během pěti let podařilo zvýšit tržby na jednu miliardu dolarů. Původně nabízela převážně dětské hračky, oděvy a doplňky prostřednictvím krátkodobých zlevněných nabídek. Od té doby však rozšířila svou nabídku i na dámské a pánské oblečení a obuv a další zboží. Kvůli rostoucí konkurenci však v posledním roce bojuje se zpomalováním růstu tržeb.

QVC vznikla původně jako firma zaměřená na nákupy prostřednictvím televize, dnes je z ní přední maloobchodní společnost v oblasti elektronického obchodování. Působí v USA, Japonsku, Německu, Británii, Itálii, Francii a má také společný podnik v Číně.

Roční kombinované tržby QVC a Zulily by měly činit deset miliard dolarů. Ročně odešlou 19 milionům zákazníků 230 milionů zásilek.