Marek Tesař: Na olympijské parky už partnery lákat nemusíme

Marek Tesař, marketingový ředitel ČOV

Marek Tesař, marketingový ředitel ČOV Zdroj: Repro Strategie

Marketingový ředitel Českého olympijského výboru Marek Tesař říká, že propagaci sportovního karnevalu letos ČOV cílí na mladší generaci výrazněji přes digitál. A libuje si, že partneři českého týmu už přicházejí s programem sami.

Budou se letní olympijské hry v brazilském Riu de Janieru v něčem odlišovat?

Řekne-li se Brazílie a Rio de Janeiro, většině lidí se vybaví Copacabana a atraktivní, exotická destinace. To ale znamená dlouhou cestu, finanční náročnost a značný časový posun. Některé závody budou kvůli tomu začínat v pozdních nočních hodinách, na což musí reagovat média a také my při přípravách programu Olympijského parku. Není to ale poprvé a podobně se s tím budeme muset vypořádat i při dalších hrách, které budou probíhat v Asii (v roce 2018 v jihokorejském městě Pchjongčchang a v roce 2020 v japonském Tokiu; pozn. red.).

Jak se připravuje propagace Českého olympijského týmu?

Spustili jsme imageovou kampaň „Jsme jeden tým“, která už nyní běží ve všech mediatypech včetně televize. Kampaň bude dlouhodobá a bude pokračovat i po olympijských hrách. Hodně se soustředíme na posílení vlastních digitálních médií, proto už nyní najdou fanoušci hodně nových videí na youtubeovém kanálu Českého olympijského týmu.

Důraz na vlastní digitální platformy a především sociální sítě má za cíl přiblížit olympijská témata i nejmladší cílové skupině, kterou klasická média už tolik neoslovují. Od března funguje mobilní aplikace LOH2016, která bude před olympiádou i v jejím průběhu přinášet zprávy z Českého olympijského týmu i zákulisí olympijských her.

Nesmím zapomenout ani na nedávné otevření Fan Zone v pražském obchodním centru Quadrio, kde se budou fanoušci moci setkat se sportovci, nebo pořídit kousky z kolekce od Alpine Pro. Fan Zone neskončí s olympiádou, ale bude v provozu nejméně do září.

Provoz olympijské Fan Zone potrvá přinejmenším do září.Provoz olympijské Fan Zone potrvá přinejmenším do září. | archiv

Co vnímáte jako svou největší příležitost?

Využít zájem o olympijské hry k podpoře našeho produktu, kterým je Czech Team. Chceme posílit povědomí o jeho existenci, která je už poměrně vysoká, ale zároveň přidat ještě něco navíc. Z těch „hmatatelných“ věcí bych zmínil hravost a barevnost letošní olympijské kolekce, která evokuje brazilský karneval.

Z pohledu komunikačních kanálů se nám otevírají široké možnosti v digitálním prostředí. Stavíme na tom, že profil Českého olympijského týmu na Facebooku má 300 tisíc fanoušků, hodně práce se v posledních měsících udělalo na youtubeovém kanálu a zkoušíme další sítě. Chceme ke sportu přivést děti a mládež, a proto musíme jít tam, kde se tato cílová skupina přirozeně pohybuje – což jsou dnes jednoznačně sociální sítě. Věřím také, že se nám povede děti k aktivnímu sportování přitáhnout i díky Olympijským parkům.

Při olympijských hrách v Londýně Česko bodovalo červeným autobusem Davida Černého. Máte ambice tuto metu překonat?

Letos je koncept otočený. Dříve jsme se inspirovali umělci, jako byl Kupka nebo Mucha, nyní jsme zvolili motiv Emila Zátopka, který inspiruje umělce. Věříme, že tak také oslovíme i jiné publikum.

Jaké aktivity jsou s ním spojeny?

Je toho více. Zmínit mohu například komiks od Jaromíra 99, dokument Davida Ondříčka s podporou České televize a i David Černý připravil vlastní ztvárnění tohoto tématu, které můžete vidět ve Fan Zone v Quadriu. Panáček, kterého Zátopek přidával ke svému podpisu fanouškům, se dostal nejen do loga Českého olympijského výboru, ale i na kolekci oblečení od Alpine Pro, kterou budou nosit olympionici v Riu. Za tímto motivem stojí náš dvorní grafik Milan Jaroš.

V Riu budou čeští sportovci opět oblékat výrobky značky Alpine Pro.V Riu budou čeští sportovci opět oblékat výrobky značky Alpine Pro. | archiv

Jak se zapojují vaši partneři?

V rámci posledních dvou let se nám s nimi daří hledat platformy, kde naše partnerství prezentujeme fanouškům, sportovní veřejnosti. Se Škoda Auto natáčíme olympijské jízdy či realizujeme Octavia tým, se Sazkou pracujeme na dlouhodobém projektu Olympijský víceboj pro základní školy, na České olympijské nadaci se kromě Sazky podílí také Česká televize, s T-Mobilem a Radiožurnálem spolupracujeme na každoročním olympijském běhu na oslavu založení Mezinárodního olympijského výboru.

A co olympijské parky? Jaký je tady zájem o partnerské aktivace?

Co se týká parků, tedy formátu, který jsme realizovali poprvé při ZOH v Soči, zde jsme velmi spokojeni. Pro park na Letné s námi šli do významnější spolupráce jen ti nejodvážnější partneři. Protože tento projekt zaznamenal velký úspěch, nyní se nám podařilo ke spolupráci přesvědčit většinu partnerů. Jednotlivě přicházejí s velmi pěknými programy, které pochopitelně akcentují sportovní náplň, což je v kontextu s naší filozofií.

Dokonce se nám poprvé podařilo přimět k výraznější spolupráci i partnery Mezinárodního olympijského výboru, jako je Samsung, Visa a Coca-Cola. Vše s velkou podporou mediálních partnerů. Česká televize i Radiožurnál budou mít svá studia přímo v srdci parku na Lipně.