„Lokální kreativa nám umožňuje být vůči našim zákazníkům co nejvíce relevantní. Hlavním hlediskem při rozhodování pro či proti adaptaci je vždy dostupnost vhodné kreativy a ekonomické parametry,“ vysvětluje marketingová ředitelka McDonald´s ČR a SR Ivana Šedivá a v této souvislosti dodává, že do budoucnosti podíl domácí a převzaté kreativy zatím neplánuje.
McDonald´s, který podle údajů Admosphere v roce 2012 investoval do reklamy 231 milionů korun v ceníkových hodnotách, letos využívá hlavně televizi, venkovní reklamu, internet a rádia. „Tiskovou reklamu zadáváme spíše okrajově. Mix médií volíme vždy tak, abychom co nejefektivněji oslovili příslušnou cílovou skupinu a aby typ média odpovídal charakteru sdělení,“ říká Šedivá.
Reklamní agenturou McDonald´s je DDB a kampaně tady vznikají v kreativním týmu se stabilním obsazením ve složení Radouane Hadj Moussa, Iva Macků, Míša Žemlová a Miro Hranický. Některé loňské kampaně tuzemské pobočky DDB se dokonce dočkaly adaptace pro okolní státy.
Jeden ze spotů, který pro McDonald´s vytvořila pražská DDB, je příběhem o kamarádství vzniklém nad nabídkou Mix´n´Share. V hodnocení televizní reklamy za březen, které pořádala Strategie, obsadil spot společně T-Mobile dělené první místo.
Podívejte se na něj:
Zadavatel spotu: McDonald´s ČR
Agentura: DDB Praha
Tvůrčí tým: Radouane Hadj Moussa, Iva Macků, Míša Žemlová, Miro Hranický
Account tým: Darko Silajdžić, Kateřina Pošepná, Katarzyna Sanojca
Produkce: Filmservice
Režie: Mods (Martin Přikryl/Michal Nohejl)
Mediální agentura: OMD
V únoru byl nasazen spot na Lidovky:
V dubnu běžela reklama na akci Fajn pár za pár: