Media Projekt: Deníky prodávají stále méně výtisků

Kolik je v novinách skryté reklamy? A musí být reklama označena?

Kolik je v novinách skryté reklamy? A musí být reklama označena?

Pokles prodaného nákladu celostátních deníků pokračoval i v 1. pololetí letošního roku. Jak vyplývá z výsledků Media Projektu, který pro Unii vydavatelů realizují společnosti GfK Czech – Median, nejvíce se prodaný náklad ztenčil deníku Blesk – prodává v průměru o 40 tisíc výtisků méně než v roce 2011.

Pod hranicí 40 tisíc prodaných výtisků se letos ocitly Hospodářské noviny, které tabulku celostátních deníků tradičně uzavírají.

Media Projekt, čtenost denního tiskuMedia Projekt, čtenost denního tisku

Zdroj: Media Projekt, 9. 8. 2012

Z hlediska čtenosti zůstává skupina denního tisku stabilní, pouze Sport a Aha! si prohodily pozice. Nejčtenějším celostátním deníkem je Blesk (1,29 mil. čtenářů na vydání) následovaný deníkem Dnes (789 tis. čtenářů) a Právem (391 tis. čtenářů). Celkem 837 tis. čtenářů na vydání má Deník tvořený sítí regionálních titulů vydavatelství Vltava-Labe-Press.