Mediální agentury se „emancipují“

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: archiv

Filip Votava , Strategie
Mediální agentury v rámci Asociace komunikačních agentur vytvořily vlastní platformu, která má prosazovat jejich zájmy na trhu. Povede ji Ondřej Novák.

Mediální agentury, sdružené v mediální sekci Asociace komunikačních agentur (AKA), se rozhodly dát své platformě na půdě AKA nový tvar a zakládají Asociaci mediálních agentur (ASMEA). Ta bude mít coby spolek právní subjektivitu, jednotlivé agentury však nadále zůstávají členy AKA.

Důvodem pro vznik Asociace mediálních agentur je především lepší kontrola nad financováním a organizací mediálních výzkumů a efektivnější fungování na půdě AKA, respektive prosazování zájmů mediálních agentur na trhu. Mediální agentury tím reagují na vývoj komunikačních agentur, který si žádá samostatnější formu jejich sdružení. Jde o další krok v jejich emancipaci na českém trhu, stejně tak, jako se dříve oddělily od kreativních agentur. Statutárním zástupcem AKA zůstává Michal Charvát, výkonným ředitelem ASMEA bude Ondřej Novák.