Mediokracie: Hudba z Barrandova

Barrandovu se zvyšuje share a ještě chce lézt do zelí Šlágru TV

Barrandovu se zvyšuje share a ještě chce lézt do zelí Šlágru TV Zdroj: Repro Strategie

Doba, kdy si novináři mohli během prázdnin dát nohy na stůl, je dávno pryč. Média čekají další změny.

Okurková sezona už pár let v médiích prakticky neexistuje, což platí nejen o zpravodajství, ale i o dění v samotných redakcích. Letos se to týká především vydavatelství Vltava-Labe-Press (VLP), jehož novým majitelem je skupina Penta, což jste se na stránkách Strategie mohli dočíst už dávno.

Za pozornost stojí především personální změny. V čele vydavatelství podle všeho stanou známé figury – dosavadní šéf Tablet Media Michal Klíma a mediální harcovník Roman Gallo, který v uplynulých letech působil na Blízkém východě. V minulosti vedl PPF Media, kde neuspěl s projektem Naše adresa, přičemž v rámci Kellnerovy skupiny si vysloužil přezdívku „Megaroman“. PPF totiž tento mediální projekt nevyšel vůbec levně.

Klímův příchod do VLP je také velmi jednoduchý. Penta co nevidět spolkne i Tablet Media, a příchod jejího šéfa je tak poměrně logický. Dá se čekat, že bez funkce nezůstane ani šéfredaktorka Dotyku Eva Hanáková. Ta by mohla ve vydavatelství vést lifestylové tituly.

Změny se chystají rovněž na TV Barrandov Jaromíra Soukupa. Ten se údajně na konci srpna či na začátku září chystá rozjet další televizní kanál, tentokrát by mělo jít o konkurenci „hudební“ televizi Šlágr. Těžko říct, jak se bude jmenovat, ale nabízí se jednoduché Barrandov Muzika.

Barrandov si o pozornost řekl během prázdnin i svojí programovou skladbou a především výrazným úspěchem, o nějž se postaral seriál Soudkyně Barbara. Je to v podstatě český remake slovenského seriálu, ale to je úplně jedno. Barbaře se podařilo dosáhnout 17procentního sharu, což je nějakých 220 tisíc diváků. To je v 17 hodin, kdy seriál běží, opravdu hodně a je vidět, že Barrandov dokázal využít chabé nabídky TV Nova, která prázdniny programově úplně vypouští.

A abych nezapomněl. Zase se mluví o prodeji TV Prima Andreji Babišovi. Prý s tím souvisí i červencový odchod šéfa programového vývoje Miloše Zahradníka. Nicméně, nevěřte tomu. Spolupráce Mafry s Primou je tak úzká, že není třeba nic kupovat. Podívejte se do Magazínu deníku Dnes, který je plný hvězdiček z Primy, a věřte, že jeho šéf to dobrovolně nedělá.

Titulní stránka Strategie 8/15Titulní stránka Strategie 8/15 | Repro Strategie

Čtěte v nové Strategii
Článek vychází v srpnovém čísle měsíčníku Strategie, kde si dále můžete přečíst rozhovor s ředitelkou Linky bezpečí Ivanou Šatrovou, dále dozvíte o tom, že streamy vytlačují cédéčka, přečtete si o brandové práci se značkou Botanická zahrada Praha, o úspěšné cestě reklamního světoběžníka Petra Václavka či o českém retromarketingu.
Strategie vychází 21. 8. 2015.