„„Festivalová strava nás naučila, že pečovat o vlastní střeva není na škodu. Navíc jsou karcinomy střev a konečníku nadějně léčitelné při včasné prevenci. Touto kampaní chceme zaklepat na české palice a ukázat, jak je to jednoduché,“ říká Jiří Zemánek z kapely Wohnout, který projekt aktivně podpořil a štafetový kolík předá postupně i dalším známým osobnostem.
Kampaň Nebuď střevo vznikla v rámci otevřeného komunikačního projektu Vy + My společně proti rakovině střeva. Jejím cílem je mimo jiné rozptýlení mýtů o rakovině tlustého střeva a konečníku. Kampaň vznikla ve spolupráci s agenturou Mousehouse a začíná tím, že Jiří Zemánek sám podstupuje kolonoskopické vyšetření za přítomnosti kamery. Videa jsou k shlédnutí na Facebooku a YouTube.
Podívejte se, jak Jirka Zemánek zvládl vyšetření konečníku:
V Česku žije 55 000 lidí, kteří jsou nebo v minulosti byli nemocní rakovinou tlustého střeva a konečníku. Ročně je diagnostikováno přibližně dalších 8,5 tisíce onemocnění, přičemž více než polovina pacientů vyhledá lékaře až v pokročilém stádiu choroby.