Notebook: S chytrou horákyní do smažených pekel

Jedním z efektů vtipkování Jakuba Koháka v pořadu Novy Tvoje tvář má známý hlas je i zpráva o pokrytectví tvůrců televizní zábavy.

Jedním z efektů vtipkování Jakuba Koháka v pořadu Novy Tvoje tvář má známý hlas je i zpráva o pokrytectví tvůrců televizní zábavy. Zdroj: Michael Tomes

Jedním z efektů vtipkování režiséra Jakuba Koháka v pořadu Novy Tvoje tvář má známý hlas je i zpráva o pokrytectví tvůrců televizní zábavy. Škobrtnutí přes hranici dobrého vkusu tak vypadá spíše jako promyšlená strategie.

Kohák zažertoval o ukradeném telefonu v souvislosti s interpretací písně romské zpěvačky Věry Bílé v podání Ivany Chýlkové. A vzápětí to pěkně schytal. To je do značné míry v pořádku, protože právo kritizovat hloupý vtip by nemělo být upíráno nikomu. Oproti Kohákově vcelku nezáludné snaze o „lidovou notečku“ je však skutečně hloupým vtipem následná omluva Novy. Televize pořad nevysílala v přímém přenosu, ale měla ho předtočený. Pivní humor své sobotní cílovky tak podráždila s rozmyslem a její následné omluvy pachuť trapnosti jen znásobily. Ať už jakkoli absurdní požadavek Věry Bílé na milionové odškodné to pak celé završil v duchu příslovečné ozvěny volání do lesa.

Osvětová bouračka

V Poslanecké sněmovně vzplál boj o zachování billboardů u silnic. Původně měly do září příštího roku zmizet, protože je řada dopravních expertů považuje za nebezpečné. Část poslanců však vyvolala debatu o jejich zachování a například podle Pavla Čiháka (ANO) na nich nemusí být jen „nějaké kočky“, ale třeba dopravní prevence. Bourat při louskání pouček o bezpečné jízdě by bylo jistě smysluplnější než při pohledu na poodhalená ňadra. Doufejme, že se konečné rozhodnutí opře o poněkud věcnější argumenty.

E-shop za pětikilo

Chcete si vybrat zboží z IKEA v pohodlí domova? Klidně to udělejte, pokud jste ochotní jet si pro ně jen do pobočky na Zličín a nikam jinam a zaplatit navíc pětistovku. Zhruba takhle funguje první etapa spuštění dlouho očekávané možnosti nakupovat věci z IKEA on-line. Vtip? Kdepak. IKEA to myslí vážně. Ale vlastně na tom nic až tak divného není. Bezpochyby skvělý a léty prověřený koncept nábytkového království je přece založený na nutnosti dostat zákazníka do obchodu.

Za ramínka nakoupená online si připlatíteZa ramínka nakoupená online si připlatíte | Repro Strategie

Jdete si pro stoleček, ale kdo by při cestě do samoobslužného skladu odolal pokušení přihodit do žluté tašky svíčičku, hrníček, výhodné balení žárovek nebo úžasné povlečení na postel? A samozřejmě nelze minout restauraci s masovými kuličkami. IKEA tedy v duchu chytré horákyně e-shop sice tak nějak spustí, protože si to doba žádá, ale zároveň vytvoří nenápadnou bariéru, kterou většina Čechů neskousne. Klobouk dolů.

Kuřecí skandál

O síle sociálních sítí se přesvědčil řetězec KFC. Ohlas na službu, u níž zákazník sice nic neplatí za rozvoz, ale o to víc je mu naúčtováno za samotná kuřata, vyvolal spoustu komentářů o zpackané kampani a nezvládnuté krizové komunikaci. Otázkou je, zda byla opravdu zpackaná a nezvládnutá. Facebook je kromě jiného i hlásnou troubou nevyslyšených. Nekonečný prostor pro zviditelnění nacházejí v tamních diskuzích všichni ti lidé se zvláštní potřebou sdělovat světu, co by sami nikdy nevzali do úst a za jak nechutné zlo je nutné ta smažená stehna a křídla považovat.

Člověk se při čtení nestačí divit, do jakých detailů mají apoštolové zdravé výživy zvládnuté veškeré chuťové nuance nenáviděného produktu a jak moc jim obalovaná drůbež s logem plukovníka Sanderse leží v žaludku. Celá ta vlna frustrovaného trollingu vyvolává bezmála soucit s nešťastným fastfoodovým řetězcem. A vyvolá-li rovněž vlnu solidarity pojídačů smažených křidýlek, tak jakápak zpackaná kampaň!

Titulní strana Strategie 6/2016Titulní strana Strategie 6/2016 | Repro Strategie

Čtěte v nové Strategii
Článek vychází v letním čísle měsíčníku Strategie, kde si dále můžete přečíst rozhovor s ředitelem Albatros Media Václavem Kadlecem, rozsáhlé téma o tom, co všechno vezou Češi na olympiádu do Ria z hlediska marketingu, článek o ikonické značce Vespa, jež slaví svěží sedmdesátku nebo portrét Kryštofa Muchy, výkonného ředitele karlovarského filmového festivalu.
Strategie vychází 24. 6. 2016.