Nova bude vysvětlovat, proč Potravinový inspektor šetří Billu a Penny

Potravinový inspektor

Potravinový inspektor

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání se na svém 12. zasedání mimo jiné věnovala pořadu Potravinový inspektor. Radní totiž zajímá, proč seriál, který upozorňuje na nedostatky v obchodech s potravinami, opomíjí řetězce Billa a Penny Market.

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání žádá od společnosti CET 21 vysvětlení, z jakého důvodu je v rubrice Potravinový inspektor opomíjen jeden z největších řetězců v ČR Penny Market a také řetězec Billa, přestože ostatní řetězce se srovnatelným zastoupením na našem v pořadu již několikrát prezentovány byly.

Podle tiskové zprávy ze zasedání konaného 25. června jde Radě zejména o vysvětlení, zda nízký zájem Potravinového inspektora o uvedené dva řetězce souvisí s faktem, že Billa a Penny Market jsou významnými zadavateli obchodních sdělení ve vysílání programů provozovatele CET 21.

Úspěšný projekt televize Nova Potravinový inspektor běží na webových stránkách televize, má svůj vlastní facebookový profil a jako rubrika je pravidelně zařazován i do hlavního zpravodajského pořadu Televizní noviny. Průvodce pořadu Ladislav Hruška v dílech, které už byly odvysílány, upozornil například na podivné praktiky v říčanském Tesku nebo na nepořádek v brněnském Kauflandu.

V posledních dílech Ladislav Hruška navštívil také řetězec Albert. Na Invalidovně řešil zkažené hovězí maso a na Praze 4 nepořádek v mrazicích boxech a nahnilou zeleninu. Právě společnost Ahold, která prodejny Albert provozuje, patřila v roce 2012 k největším zadavatelům reklamy na programech TV Nova. Podle monitoringu Admosphere tady loni Ahold zadal reklamu v ceníkové hodnotě téměř 110 milionů korun. Poté, co Nova změnila obchodní podmínky a výrazně navýšila ceny reklamy, inzeruje Ahold na jiných televizích.