Nova chce údajně zpět do ATO

televize Nova

televize Nova Zdroj: E15

Televize Nova požádala o řádné členství v Asociaci televizních organizací (ATO). Na dnešní konferenci Forum media to uvedla vedoucí výzkumu České televize Renata Týmová. Nova z organizace loni vystoupila a založila Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS), které připravuje souběžný projekt měření. Informaci, která vyvolává otázky nad osudem konkurenčího projektu, odmítají zástupci Novy komentovat.

Možnost souběhu dvojího měření kritizovala řada mediálních hráčů, podle nich by dvojí data představovala mimo jiné nadměrný růst nákladů. Po nedávných personálních a organizačních změnách ve společnosti CME, která Novu vlastní, se začaly objevovat informace o snaze nového vedení tento záměr přehodnotit.

Nova spekulace o případném zastavení vlastního projektu nekomentuje, o snaze prosadit do budoucna pouze jedno měření mluvil v říjnu bývalý generální ředitel Novy Jan Andruško, který avizoval jednání na toto téma s ostatními televizními hráči. Podle informací ČTK by v nejbližších dnech televize měla spolu s agenturou Nielsen, jež má data poskytovat, zveřejnit společné rozhodnutí.

„Pro nás by informace o možnosti jediného měření byla klíčová informace. Zatím to ale nikdo otevřeně neřekl,“ informovala na začátku týdne jednatelka ATO Vlasta Roškotová. Dodala, že Nova má dveře otevřeny a osloví-li asociaci, dostane návrh, o kterém pak mohou obě strany jednat.

Nova se s ATO dostala do sporu kvůli poslednímu tendru, v němž uspěla společnost Mediaresearch. Založila proto konkurenční Sdružení pro měření sledovanosti s cílem zavést alternativní televizní měření. Hodnota zakázky, kterou získala americká společnost Nielsen, je údajně kolem 300 milionů korun za pětileté období.