Nova chce údajně zpět do ATO

Možnost souběhu dvojího měření kritizovala řada mediálních hráčů, podle nich by dvojí data představovala mimo jiné nadměrný růst nákladů. Po nedávných personálních a organizačních změnách ve společnosti CME, která Novu vlastní, se začaly objevovat informace o snaze nového vedení tento záměr přehodnotit.
Nova spekulace o případném zastavení vlastního projektu nekomentuje, o snaze prosadit do budoucna pouze jedno měření mluvil v říjnu bývalý generální ředitel Novy Jan Andruško, který avizoval jednání na toto téma s ostatními televizními hráči. Podle informací ČTK by v nejbližších dnech televize měla spolu s agenturou Nielsen, jež má data poskytovat, zveřejnit společné rozhodnutí.
„Pro nás by informace o možnosti jediného měření byla klíčová informace. Zatím to ale nikdo otevřeně neřekl,“ informovala na začátku týdne jednatelka ATO Vlasta Roškotová. Dodala, že Nova má dveře otevřeny a osloví-li asociaci, dostane návrh, o kterém pak mohou obě strany jednat.
Nova se s ATO dostala do sporu kvůli poslednímu tendru, v němž uspěla společnost Mediaresearch. Založila proto konkurenční Sdružení pro měření sledovanosti s cílem zavést alternativní televizní měření. Hodnota zakázky, kterou získala americká společnost Nielsen, je údajně kolem 300 milionů korun za pětileté období.