Ogilvy získalo stříbro na ADC*E Awards. Může za to vztyčená pilulka

Porota poskládaná z 55 kreativců z 19 evropských zemí zasedala v pátek 7. června. Na sobotní konferenci potom porotci vysvětlili, jakým způsobem hodnotili práce, které postoupily z národních soutěží. Letošní novinkou byla historicky poprvé vyhlašovaná stříbra. Grand Prix získala kampaň Integration Day milánské Saatchi & Saatchi. Běžela loni 21. března, tedy na Světový den Downova syndromu.
Podívejte se na práci, která letos získala Grand Prix. Postižení Downovým syndromem nahradili v reklamách známých značek původní herce:
Z českých zástupců si nejlépe vedla agentura Ogilvy & Mather, která získala stříbro v kategorii Packaging, nominováno bylo dalších devět tuzemských kampaní – 7 z nich pochází z dílny Young & Rubicam (Biolit a Coleman), po jednom úspěchu zaznamenaly Leagas Delaney (Dvanáctidenní kalendář pro Breast Unit Prague) a Havas Worldwide Prague (Ptačí budky pro Českou filharmonii).
Na výsledkové listině chybí kampaň NE Budějovického Budvaru a agentury Kaspen /Jung von Matt, která na Louskáčku, což je národní kolo ADC Awards, získala nejvyšší ocenění – Grand Prix. „Za neúspěchem je bohužel špatně zpracovaná prezentace, agentura se snažila ukázat, co všechno bylo součástí integrované kampaně a nakonec to nějak mezi ostatními pracemi zapadlo,“ vysvětlil Strategii předseda ADC Czech Republic Eda Kauba, který byl v Barceloně jedním z porotců v kategorii Integrated Campaigns.
Nejúspěšnější tuzemskou kampaní bylo speciální balení tablet Clavin se „vztyčenou“ pilulkou demonstrující přednosti přípravku. Limitovaná série pouhých 500 balení byla distribuována v nočních klubech. Kampaň přinesla Ogilvy & Mather už několik významných ocenění. Stříbru z ADC*E Awards předcházelo zlato na Clio Awards a na New York Festivals a nominace na D&AD. Aktuálně je kampaň na shortlistu Českého direktu.