Pecky se špetkou nostalgie

Zlatá pecka 2011

Zlatá pecka 2011 Zdroj: Petr Hasman

Slavnostní večer, na kterém byla vyhlášena ocenění Metro Zlaté pecky 2011, byl tentokrát okořeněn vzpomínkami na založení pořadatelské Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace, ke které došlo právě před dvaceti lety. A vzpomínek nebyla špetka, ale hned několik vrchovatých lžic.

Nezjistili jsme, jestli přehlídka archivních fotografií zaujala mladé kreativce čekající na převzetí cen, ale zakládající členy AČRA vzpomínka na uplynulé dvacetiletí a první ročníky Zlaté pecky určitě potěšila. Dnes populární retronádech dala večeru i projekce starých českých reklam a vzpomínka na pana Vajíčka, kterého se Jiří Mikeš vehementně zastal, když mu moderátorka večera děkovala za jeho odstranění z televizních obrazovek. Zlatých pecek se tradičně předávalo dvacet, na pódium si pro jednu z nich přišel třeba Adolf Zika ze Zipo Film, který se radoval z ocenění za spot Hymna pro Mountfield, nebo zástupci agentury BeefBrothers, kteří dostali Pecku za spot pro OKD s panem Uhlí.

Čtěte také: Zlaté pecky dostaly reklamy OKD či Mountfieldu


Nejúspěšnější bylo nakonec Euro

Pokud se jedná o počet získaných Zlatých pecek, nemá sedmnáctý ročník soutěže jasného vítěze. Po dvou Zlatých peckách si totiž z Novotného lávky odvezli Ogilvy & Mather (Zlatý ručičky pro Ford a etter destillerer pro Stock Plzeň), Lion Communications (virál na Renault Fluence a vánoční kampaň T-Mobilu), slovenská Istropolitana Advertising (Výkrik pro Nadáciu VÚB a Svet a Slováci pro Heineken Slovensko a jeho značku Zlatý Bažant) a Euro RSCG (spot pro Národní muzeum Staré pověsti české a reklamní tisk Zeď pro Amnesty International). Jenže právě Euro nakonec získalo ještě tři zvláštní mediální ceny (kromě Zdi a Pověstí ji získal i rozhlasový spot na Lučinu s názvem Éčka), takže si do Expa na Letné odvezlo bezkonkurenčně nejvíc trofejí.

Úspěšná kreativní dvojice Aleš Pokorný a Pavel Friš z Eura navíc trochu přiživila nostalgickou atmosféru večera, když oznámila, že už spolu nepracuje. Ročník, do kterého přišlo 215 přihlášek od 45 agentur, vyvrcholil předáním Metro Public Award.
O tom, kdo tuhle inzertní cenu v hodnotě 500 tisíc Kč dostane, rozhodovalo 10 832 čtenářů deníku Metro v Česku a dalších 22 zemí účastí v online hlasování. Nejvíc hlasů získal videoklip Osvětový spot o tom, jak se „řiditelé autobusů“ chovají k handicapovaným. Pro Občanské sdružení Tap kampaň vymysleli a vyrobili v Pink Productions. Fotogalerii ze slavnostního večera a kompletní výsledkovou listinu najdete .