Pivovary hledají inspiraci u vinařů

Správně natočit hladinku je umění (ilustrační foto)

Správně natočit hladinku je umění (ilustrační foto) Zdroj: Jiri Slama, Mlada fronta

Vinaři mají svého svatého Martina, pivovarníci by rádi využili jako podobný marketingový symbol svatého Václava. Český svaz pivovarů a sladoven (ČSPS) vyhlašuje 27. září Dnem českého piva, do kterého se v letošním pilotním ročníku zapojuje více než 80 procent tuzemského pivovarského trhu, tedy dvanáct pivovarských společností.

Projekt bude probíhat každoročně po celé České republice, v předvečer svátku Svatého Václava. Cílem je vytvoření celonárodní tradice oslavy českého piva a připomenutí české pivovarské tradice, nalákat veřejnost k oslavě nového pivního svátku a hlavně posílit konzumaci v restauračních zařízeních, která v posledních letech klesá.

„Jen velmi malá část Čechů tuší, že patronem českého piva je Svatý Václav. Touto akcí chceme oslovit mladou generaci (18+) a konzumenty, kteří pijí pivo pouze výjimečně, jako například ženy. Dále chceme zábavnou formou vzdělávat veřejnost, přiblížit jim historii českého piva, zdravotní aspekty umírněné konzumace a především propojit pití piva s gastronomií,“ uvedl předseda ČSPS František Šámal.