Politici nevyložili všechny karty, těsně před volbami přitvrdí

V těchto dnech spustila TOP 09 nové webové stránky, které odkazují na známou filmovou postavu agenta 007 Jamese Bonda.

V těchto dnech spustila TOP 09 nové webové stránky, které odkazují na známou filmovou postavu agenta 007 Jamese Bonda.

ČTK , br
Prozatím docela poklidně plynoucí předvolební kampaně spějí do finále, které by s sebou v příštích dvou týdnech mělo přinést výrazné zintenzivnění boje o nerozhodnuté voliče. Zejména na závěrečný týden před hlasováním 25. a 26. října chystají strany ještě nejedno překvapení. Dá se také očekávat, že závěr kampaně bude útočnější.

Sociální demokracie chystá pro poslední předvolební fázi takzvaný oranžový týden. Podle volebního manažera Milana Chovance přinese jednak častější reklamu v tisku, ale především změnu sdělení kampaně tak, aby oslovila nerozhodnuté voliče. Finále jejich kampaně přinese čtyři hlavní vzkazy. V jednom z nich bude chtít favorit hlasování upozornit na to, jak dopadly „komerční strany“, které se do Sněmovny dostaly po posledních volbách v roce 2010. Strana tak připomene osud Věcí veřejných, které se v Parlamentu po sérii skandálů rozpadly na dvě uskupení. Voliče bude tímto způsobem varovat zejména před hnutím ANO miliardáře Andreje Babiše nebo Stranou práv občanů.

Vygradování kampaně chystá i TOP 09, které se podobná strategie vyplatila před volbou prezidenta. „Kampaň přirozeně graduje počtem kontaktních akcí, intenzivnější reklamou na internetu a podobně,“ řekl volební manažer Jaroslav Poláček, který ale nechtěl zveřejnit konkrétní plány na závěrečné dva týdny. V těchto dnech strana spustila nové webové stránky top009, které odkazují na známou filmovou postavu agenta 007 Jamese Bonda. Lidé se na webu mohou zapojit do boje „proti rudým agentům, kteří se snaží převzít moc nad Českou republikou“.

Podívejte se na video, ve kterém animovaný Schwarzenberg mění růžové punkerské číro za účes elegantního agenta Top 009:

Místopředseda strany SPOZ Vladimír Kruliš očekává zesílení kontaktních akcí a nevyloučil ani změnu některých vizuálů na billboardech. „Rozhodně v naší kampani ale nebude nic, co by se dalo označit jako absolutní bomba, kterou bychom si nechávali až na závěr.“ Intenzivnější přímou kampaň plánuje také ODS.

Jeden z posledních příspěvků na YouTube kanálu ODS:

Podobně nekonkrétně hovoří i komunisté. Irena Ernestová z tiskového oddělení strany řekla, že KSČM vede již teď intenzivní kampaň, při níž je každý den v ulicích. Aktivita se ale prý ještě zvýší. Ale ani Ernestová nevyloučila, že komunisté přijdou s nějakým překvapením. Babišovo ANO neplánuje žádné koncerty ani velké mítinky, dá přednost osobním setkáním s voliči a komunikaci na sociálních sítích. „Jezdíme do obcí, do domovů důchodců, do sociálních zařízení a dalších. K tomu využijeme i nadále marketingové nástroje jako reklamu v médiích, spoty, inzerci, bannery atd.,“ sdělila mluvčí ANO Radka Burketová.

Výrazněji posílí svou činnost Strana zelených (SZ), která chce být i za pomoci vyššího počtu dobrovolníků lépe viditelná ve veřejném prostoru. „Plánujeme na poslední dny také permanentní službu online, která bude odpovídat všechny dotazy, emaily, telefony, smsky voličů,“ řekl předseda strany Ondřej Liška. Zelení také rozjeli „guerillovou akci“, kdy na chodníky v obcích tlakovým čističem píšou „Strana zelených“.

Zelení chodí dům od domu, podívejte se:

Dá se očekávat i vystupňování negativní kampaně. Například v Praze se v poslední době objevily další plakáty, které napadají Babiše. Na jednom z nich stojí u benzinové pumpy a v pozadí je pole s řepkou olejkou. Doplňuje to nápis „Tankujte volové! Z každého litru mám dvě kačky.“, který asi odkazuje na to, že Babišovy firmy vyrábějí také biopaliva, jež se přidávají do pohonných hmot. Na dalším plakátu je nápis „Andreji, nechceme platit tvoje dluhy! 40 miliard to je na každého 4000 Kč.“