Předvolební spoty bodují na YouTube. Mají desítky tisíc zhlédnutí

Předvolební kampaně politických stran mají od pondělí 14. října ze zákona vyhrazené místo ve veřejnoprávní televizi a rozhlasu

Předvolební kampaně politických stran mají od pondělí 14. října ze zákona vyhrazené místo ve veřejnoprávní televizi a rozhlasu

Předvolební kampaně politických stran mají od pondělí 14. října ze zákona vyhrazené místo ve veřejnoprávní televizi a rozhlasu. Každé z těchto médií jim poskytne 14 hodin svého vysílacího času. Prakticky neomezený prostor ale dává internet a většina politiků si to uvědomuje. Až na malé výjimky si můžete předvolební spoty bez problému najít na YouTube a přehrávat je až do omrzení.

Oficiální spot ČSSD se na YouTube objevil už v pátek 11. října. Od té doby ho zhlédlo více než tři tisíce lidí. Strana i v televizi logicky navazuje na koncept, který započala v OOH, tisku a na internetu, její šéf Bohuslav Sobotka slibuje, že jeho strana prosadí dobře fungující stát. A při tom osamoceně brouzdá krajinou:

Spot hnutí Ano určený pro vysílání v České televizi byl na YouTube umístěn v neděli 13. října a za jediný den ho zhlédlo deset tisíc lidí. Babišovi, který už má první zkušenosti s účinkováním v televizní reklamě za sebou, dělá na dětském hřišti společnost herec profesionál – Martin Stropnický:

TOP 09 pokračuje v bondovské linii druhé části kampaně. Spot s názvem Dnes neodjížděj! se na YouTube objevil 12. října a za dva dny má 19 tisíc zhlédnutí. Hlavní roli v akčním kousku shrábnul předseda strany, ale bez povšimnutí diskutérů pod videem nezůstal ani křečovitý úsměv Miroslava Kalouska, který si s ostatními spolustraníky zahrál křoví:

KDU-ČSL zveřejnila svůj předvolební spot nejdříve ze všech stran s ambicí dostat se nad pětiprocentní hranici. Minutová verze se na YouTube objevila už 20. září a od té doby ji zhlédlo více než 21 tisíc lidí. Spotu dominuje v prvních vteřinách obří logo KDU-ČSL (další prvenství, které už těžko někdo překoná), v závěru se vrací ke slunečnicím, které kampani dominují:

Zemanovci vsadili na klasiku, svá předvolební hesla vkládají do úst voličům. Video bylo zveřejněno 1. října a zatím ho zhlédlo více než patnáct tisíc lidí. Diskutéry pod spotem nejvíc rozčiluje heslo Zastavili jsme Kalouska a fakt, že protagonista v policejní uniformě nemá odznak se služebním číslem:

Předvolební video KSČM na YouTube nehledejte. Spot je ke stažení na webových stránkách strany, ale jedná se jen o textové prohlášení, že KSČM místo výroby volebního spotu podpořila akce pro děti a mládež. Během třiceti sekund se slogan S lidmi pro lidi dokonce několikrát zavlní. Na rozdíl od KSČM má ODS funkční YouTube kanál, ale oficiální předvolební video na něj z neznámých důvodů zatím neumístila.

Předvolební video KSČM na YouTube nehledejtePředvolební video KSČM na YouTube nehledejte