Překvapivý přestup k nemovitostem: exmanažer Škody posílí Re/Max
„Po fázi expanze v prvních letech a stabilizace v posledních třech letech je před Re/Maxem období dobudování distribuční sítě,“ sdělil deníku E15 Pečenka. Re/Max má v současnosti 110 franšízantů a přes 1200 makléřů. „K úplnému pokrytí celého území budeme vybírat ještě zhruba třicet nových obchodních partnerů,“ dodal manažer.
Vlastníkem licence Re/Maxu pro Česko a Slovensko je podnikatel David Krajný, který v devadesátých letech přivedl do tuzemska americké žvýkačky Wrigley. Re/Max byl první velkou zahraniční značkou, která se před deseti lety v České republice pustila do zprostředkovávání obchodů s nemovitostmi pro drobnou klientelu.
V Česku mezitím začali s různou úspěšností působit rovněž další světoví konkurenti Re/Maxu typu Century 21, Era Reality nebo Coldwell Banker. Mnohem výraznější soupeř ovšem americké síti vyrostl v čistě domácí realitní kanceláři M&M reality.
Řešení emisí ve VW nebylo Simply Clever
Přestup bývalého šéfa tuzemského prodeje Škody Auto Petra Pečenky k nemovitostem překvapil. Podobně jako přede dvěma roky jeho kvapný odchod ze Škody spolu s dalšími kolegy.
Co vás přivedlo od aut k realitám?
Na straně jedné nabídka našich služeb v oblasti poradenství a na straně druhé aktuální poptávka nejznámější realitní společnosti na trhu.
Nejsou reality a motorismus zcela jiný byznys?
Pouze na první pohled. Obě značky mají podobné postavení ve svém oboru: největší tržní podíl, největší známost značky, lídr na trhu, benchmark pro konkurenci, distribuční síť po celé republice. Z toho vyplývá, že i procesy řízení a rozvoje distribuční sítě mohou mít celou řadu shodných nebo velmi podobných prvků.
Co jste dělal mezi Škodou a vstupem do Re/Maxu?
Rok jsem byl vázán konkurenční doložkou, a tak jsem dokončil doktorandské studium na FF UK v Praze. Ačkoli jsem měl korporátní nabídky, čehož si moc vážím, rozhodl jsem se letos založit své firmy, přičemž jedna z nich pracuje také pro Re/Max ČR.
Kolem vašeho odchodu ze Škody Auto se vyrojily různé spekulace o jeho důvodech. Můžete k tomu z odstupu něco říci?
Realisticky: dosáhl jsem ve svém oboru nejvyšší možné pozice v Česku, se všemi obchodníky Škody mám velmi korektní vztahy a stejně tak se všemi obchodními partnery. A to je patrně nejlepší odpověď na různé spekulace. A také vím, že platí: Nikdy nevysvětlujte. Přátelé to nepotřebují a nepřátelé vám stejně neuvěří.
Jak vnímáte kauzu Volkswagenu s emisemi?
Jako nesoulad mezi dosažitelností emisních hodnot a ekonomickými nároky na výrobu motorů. Neboli úředník stanovil normu na papíře v kanceláři a oblast automotive nenašla způsob, jak tomu zamezit. Nicméně koncernové řešení nebylo rozhodně Simply Clever.
Petr Pečenka: Prodejci Škody mají v Česku hustší síť než záchranka