Překvapivý přestup k nemovitostem: exmanažer Škody posílí Re/Max

Petr Pečenka

Petr Pečenka Zdroj: archiv E15

Někdejší vrcholový manažer Škody Auto Petr Pečenka se po téměř dvouleté pauze pouští znovu do byznysu, tentokrát však kolem nemovitostí. V přední tuzemské realitní síti Re/Max bude odpovídat za rozvoj franšízových kanceláří. Právě budování obchodní sítě a vůbec veškeré prodejní aktivity na tuzemském trhu měl na starosti také v automobilce. Byl rovněž předsedou Svazu dovozců automobilů.

„Po fázi expanze v prvních letech a stabilizace v posledních třech letech je před Re/Maxem období dobudování distribuční sítě,“ sdělil deníku E15 Pečenka. Re/Max má v současnosti 110 franšízantů a přes 1200 makléřů. „K úplnému pokrytí celého území budeme vybírat ještě zhruba třicet nových obchodních partnerů,“ dodal manažer.

Vlastníkem licence Re/Maxu pro Česko a Slovensko je podnikatel David Krajný, který v devadesátých letech přivedl do tuzemska americké žvýkačky Wrigley. Re/Max byl první velkou zahraniční značkou, která se před deseti lety v České republice pustila do zprostředkovávání obchodů s nemovitostmi pro drobnou klientelu.

V Česku mezitím začali s různou úspěšností působit rovněž další světoví konkurenti Re/Maxu typu Century 21, Era Reality nebo Coldwell Banker. Mnohem výraznější soupeř ovšem americké síti vyrostl v čistě domácí realitní kanceláři M&M reality.

Řešení emisí ve VW nebylo Simply Clever

Přestup bývalého šéfa tuzemského prodeje Škody Auto Petra Pečenky k nemovitostem překvapil. Podobně jako přede dvěma roky jeho kvapný odchod ze Škody spolu s dalšími kolegy.

Co vás přivedlo od aut k realitám?

Na straně jedné nabídka našich služeb v oblasti poradenství a na straně druhé aktuální poptávka nejznámější realitní společnosti na trhu.

Nejsou reality a motorismus zcela jiný byznys?

Pouze na první pohled. Obě značky mají podobné postavení ve svém oboru: největší tržní podíl, největší známost značky, lídr na trhu, benchmark pro konkurenci, distribuční síť po celé republice. Z toho vyplývá, že i procesy řízení a rozvoje distribuční sítě mohou mít celou řadu shodných nebo velmi podobných prvků.

Co jste dělal mezi Škodou a vstupem do Re/Maxu?

Rok jsem byl vázán konkurenční doložkou, a tak jsem dokončil doktorandské studium na FF UK v Praze. Ačkoli jsem měl korporátní nabídky, čehož si moc vážím, rozhodl jsem se letos založit své firmy, přičemž jedna z nich pracuje také pro Re/Max ČR.

Kolem vašeho odchodu ze Škody Auto se vyrojily různé spekulace o jeho důvodech. Můžete k tomu z odstupu něco říci?

Realisticky: dosáhl jsem ve svém oboru nejvyšší možné pozice v Česku, se všemi obchodníky Škody mám velmi korektní vztahy a stejně tak se všemi obchodními partnery. A to je patrně nejlepší odpověď na různé spekulace. A také vím, že platí: Nikdy nevysvětlujte. Přátelé to nepotřebují a nepřátelé vám stejně neuvěří.

Jak vnímáte kauzu Volkswagenu s emisemi?

Jako nesoulad mezi dosažitelností emisních hodnot a ekonomickými nároky na výrobu motorů. Neboli úředník stanovil normu na papíře v kanceláři a oblast automotive nenašla způsob, jak tomu zamezit. Nicméně koncernové řešení nebylo rozhodně Simply Clever.

Petr Pečenka: Prodejci Škody mají v Česku hustší síť než záchranka